Gyn akuten
Någon som varit lite orolig och besökt sk "gynakut" i Stockholm?
vart finns dom? Jag hittar inget på nätet.....
Tacksam för hjälp
Någon som varit lite orolig och besökt sk "gynakut" i Stockholm?
vart finns dom? Jag hittar inget på nätet.....
Tacksam för hjälp
Finns en på SÖS. Man söker sig dit via det "vanliga" akutintaget. Vänd dig dit tom v24 sedan är det förlossningen som gäller. Du kan alltid ringa till förlossningen på det sjukhus du tänkt föda och fråga vart du ska vända dig.
Lycka till!
Tack Skidan!
Jag är bara i v 9 så det blir väl "vanliga" akuten då.....ett VUL vore på sin plats, jag måste sluta oroa mig nu, annars kommer oron att ta knäcken på mig. Tack för snabbt svar!
Jag har varit på gyn akuten på KS där var de jätte trevliga. Det är vanliga akut ingången... Lycka till...
Rookie...
Åk in till akuten och gör ett UL det gjorde jag. Det känns mycket bättre efteråt... Du ska till gyn akuten...
Angelica!
Vad fick dig att åka? Jag sitter och velar....är jag överdrivet orolig, eller....
Ring och kolla med akuten först.
Har det hänt något som gör att du är orolig eller är det bara den vanliga oron man brukar få att det har hänt ngt med den lilla?
En gång för mkt är ju bättre än en gång för lite.
Lycka till,.
Jag har aldrig känns några som helst graviditets känslor (förutom brösten, lite lite ont..) och slutade faktiskt oroa mig ett tag, men nu har jag fått bruna flytningar, och oron har satt fart igen.
Jag satt faktiskt med telefonen i handen och var på väg att ringa till akuten på KS, men sen tänkte jag att jag borde vänta eftersom jag inte har några smärtor.
Tack Malinl
Aldrig KS igen fy fan de är så dåliga plus långa väntetider jag föredrar SÖS och Danderyd trevligare bemötande när man fått missfall...
Rookie...
Jag hade lite ont i magen men det var framför allt för att jag var orolig... Åk in och säg att du är det, oron kan förstöra allt... Det känns skönt sen när man sett lilla bebisen på UL... Åk in, vela inte!!!
Jag tycker att du ska åka in. "Better safe than sorry".
Gå inte och oroa dig i onödan, det mår ingen bra av. Det bästa sättet att hantera stress och oro är att lokalisera problemet och se vad man kan göra åt det. I ditt fel så är problemet att du oroar dig för att något är fel. Vad kan du göra åt det:
1. Sluta oroa dig. Tro att allt är bra.
2. Åka och kolla så att allt står rätt till så att du inte behöver oroa dig mer.
Om du inte fixar det första på egen hand, så tycker jag absolut att du ska göra det andra.
Att fortsätta oroa sig hjälper ingen.
Kram och lycka till!
Massa smarta människor här! tack för alla svar!
Tänkte bara att jag skulle berätta att jag ringde till gyn akuten och talade
med en tjej där (KS) som va jätte trevlig (det finns givetvis alla typer av människor, och jag hade väl tur)Hon tyckte att inte att jag skulle komma in eftersom jag inte hade ont i samband med det här.
Hon lungnade mig en del, och senare på kvällen återgick flytningarna till det "normala" och växtvärken kom tillbaka....yes.
Nu känns det bättre igen!
Va skönt då.
Jag var på "lättakuten" på Sabbatsberg dit jag blev hänvisad av min MVC, när jag fick mitt missfall. Det var bra, inte så lång väntetid och snäll gynekolog som tog sig tid att förklara och tog prover och så. Öppet dagtid. Hoppas allt går bra!
Halloj Igen (trådstartaren)
För dom som inte blir oroade av att läsa om MA så har jag lagt en tråd med en lång berättelse om vad som hände och hur det hände på KS.
Tråden heter "Missfall och KS"