• Sefyria

Tips på matta under köksbordet!

Jag söker efter en köksmatta som helst gärna inte får vara alldeles för besvärlig att göra rent från spill och kladd från barnen under middagarna. Vill inte kemtvätta en gång i veckan, men en matta som tål att skumtvättas och torkas rent hade varit helt perfekt.
    Nu kör vi helt bart på golvet men jag längtar efter en matta!

Så jag undrar vad ni har för typ av matta hemma (under köksbordet)?

• Svar på tråden Tips på matta under köksbordet!
  • Lithe

Vi har faktiskt en vit ryamatta under vårt köksbors. Låter kanske väldigt korkat att välja en sån matta, men det är faktiskt ganska smidigt. Den är lätt att torka om man spiller efterom den är behandlad med någonting som gör att det inte "går in" i mattan.

• Sefyria
    Lithe skrev 2009-08-30 21:23:25 följande:
    Vi har faktiskt en vit ryamatta under vårt köksbors. Låter kanske väldigt korkat att välja en sån matta, men det är faktiskt ganska smidigt. Den är lätt att torka om man spiller efterom den är behandlad med någonting som gör att det inte "går in" i mattan.
    Åh, jag funderar faktiskt på att köpa hem ryamattor till sovrummet! Men där kladdas det ju inte ner heller.
    Du vet möjligtvis inte vad de är behandlade med?
  • Lithe
    Sefyria skrev 2009-08-30 21:30:36 följande:
    Åh, jag funderar faktiskt på att köpa hem ryamattor till sovrummet! Men där kladdas det ju inte ner heller. Du vet möjligtvis inte vad de är behandlade med?
    Nej, ingen aning faktiskt...
    Men vi är väldigt nöjda.
    Grannen berättade att när de hade spillt något som inte gick bort så klippte han bara av den delen som fick fläck. haha, funkar ju det också. (De har likadan matta som oss.)
  • Sefyria
    Lithe skrev 2009-08-30 21:32:55 följande:
    Nej, ingen aning faktiskt...Men vi är väldigt nöjda. Grannen berättade att när de hade spillt något som inte gick bort så klippte han bara av den delen som fick fläck. haha, funkar ju det också. (De har likadan matta som oss.)
    Haha! Tja, varför inte! En smart lösning! =)
  • Sefyria
    HeartsOnFire skrev 2009-08-30 21:36:47 följande:
    En snygg plastmatta...borde väl vara lätt att göra ren?
    Mmm. Det hade varit något. Det är dock bara svårt att hitta just en snygg en.
  • bebbelängtan

ingen aning.. har aldrig haft en matta under köksbordet.. känner nog ingen som har det heller.. men spännande att vi alla är olika.. *L*

• paddanpuff

Kolla Ellos.se de har mattor i plastliknande med blommor på typ, de e jätte fina. Nu låter det inte fint med det är det

• carola1977

Eller så köper man ett skydd som väl är tänkt att ha under skrivbordsstolar och har under barnets stol. Finns på ikea. Vi har det men direkt på golvet. Jag vet nog inte heller någon som har matta under köksbordet.

• Sefyria
    HeartsOnFire skrev 2009-08-30 21:46:09 följande:
    Här finns fler:www.nylandersmattor.se/plastmattor
    Jag är faktiskt inne och tittar på den sajten as we speak. Har hittat några som jag gillar så nu går jag runt med måttbandet...
  • Sefyria
    paddanpuff skrev 2009-08-30 21:49:18 följande:
    Kolla Ellos.se de har mattor i plastliknande med blommor på typ, de e jätte fina. Nu låter det inte fint med det är det
    Jag vet vilka du menar! Men tyvärr passar inte färgerna in. Eller blommönstret. Men jag tyckte dem var fina!
  • HeartsOnFire
    Sefyria skrev 2009-08-30 21:54:31 följande:
    Jag är faktiskt inne och tittar på den sajten as we speak. Har hittat några som jag gillar så nu går jag runt med måttbandet...
    *hehe* Okej. =)
    Hur gick det? Fanns det någon som skulle passa?
  • HeartsOnFire
    carola1977 skrev 2009-08-30 21:51:24 följande:
    Eller så köper man ett skydd som väl är tänkt att ha under skrivbordsstolar och har under barnets stol. Finns på ikea. Vi har det men direkt på golvet. Jag vet nog inte heller någon som har matta under köksbordet.
    De är ju så dyra. =/
    Jag ville ha ett sådant förut, men det kändes så onödigt att köpa en bit sådan plast för det priset.
  • Floria

Vi ska köpa en randig pappelinamatta. Tyvärr dyra men... Pappelina.com tror jag det är, eller .se. Finns på bl a Elviras värld och Dennys home.

• miagbg

Vi har en plastad matta, skitbra! Och jättesnyggt mönster. Köpte den nyss men har kikat länge på den. Innan hade vi en som ska vara speciellt under barnens plats men man tröttnade på de där barnsliga mönstret som var på.

• Sefyria
    HeartsOnFire skrev 2009-08-31 20:02:18 följande:
    *hehe* Okej. =)Hur gick det? Fanns det någon som skulle passa?
    Jadå, jag väntar på mattan med posten nu! = )
  • MINA GOA BARN

Jag skulle nog måla dit en matta på golvet faktiskt.

• Sefyria

MINA GOA BARN skrev 2009-09-06 19:51:06 följande:

Jag skulle nog måla dit en matta på golvet faktiskt.
    *asg*
Svar på tråden Tips på matta under köksbordet!