• LBS

Gravid v.12 hur känner ni?

Hur mår ni som är gravida runt v.12. Har ni ngr symptom? Ömma bröst? Illamående?
    Jag har mått lite illa och haft ömma bröst men mår nu helt perfekt! Inte ett tecken på att ja skulle va gravid. Både skönt såklart men även lite orolig. Tänk om den lilla slutat växa?
    Hur mår ni?

• Svar på tråden Gravid v.12 hur känner ni?
  • Gumman1980

Hallå!
    Jag är gravid i vecka 11 och mår kanon har gjort sen jag blev gravid.
    Jag såg min bebis på ul igår och den mådde kanon, så bli inte orolig för att du inte känner något de är helt normalt de också.
    Jag hade en vän som gick i in i vecka 22 innan hon började mår lite dåligt.

• Svart sol

Halloj!
    Är också i 12 och förutom att jag ev har fått foglossning lr ngt...så mår jag bra denna vecka.. lite ömma bröst, lite yr..hungrig, kissnödnig, magen e lite större än sist (detta e 2:a grav)
    Illamåendet avtog nu i helgen :) har gått me seaband från ca v.6

Undrar också hur d egentligen står till i magen?,men man får väl bara försöka lita på sin kropp.

• Tian 10

Går in i v12 på torsdag och allt som jag har kännt avtar sakta. Är inte lika illamående längre, brösten inte lika ömma mer men tröttheten verkar sitta i längre. Det är ju de som kallas spökmånaderna vi är på väg in i. Såg min Liten för 2 veckor sedan på VUL. Helt otroligt häftigt! Ska gör KUB om två veckor så då får jag en ytterligare bekräftelse på att allt är ok, men jag är inte orolig.

Man måste anta att allt är så bra det bara kan och det är det ju nästintill alltid. Så njut du av att du mår bra!

Liten kommer 1 april.
  • Ninninio

Jag är gravid i vecka 12 (11+3) och jag tyckte förra veckan att jag i bland (på kvällarna) kunde känna livmodern som en kant. Nu tycker jag att den känns mindre tydligt, mer mjukare, och är orolig att det är något fel. Någon som har liknande erfarenhet. Det är första barnet. Ska på kub på måndag men får betala för det själv (1800) och det skulle kännas extra grymt att betala så mycket för att se ett dött foster. Är det någon som kan lugna mig lite?

• Tian 10
    Ninninio skrev 2009-09-08 21:08:17 följande:
    Jag är gravid i vecka 12 (11+3) och jag tyckte förra veckan att jag i bland (på kvällarna) kunde känna livmodern som en kant. Nu tycker jag att den känns mindre tydligt, mer mjukare, och är orolig att det är något fel. Någon som har liknande erfarenhet. Det är första barnet. Ska på kub på måndag men får betala för det själv (1800) och det skulle kännas extra grymt att betala så mycket för att se ett dött foster. Är det någon som kan lugna mig lite?
    Tror också att jag kan känna kanten av livmodern ibland och ibland inte. Svårt att säga med tanke på att detta är första barnet och man inte riktigt vet vad man känner efter.

En vän till mig berättade att livmodern den första tiden växer framåt, vilket resulterar i de toalettbesök som jag har haft på nätterna, för att sedan börja växa uppåt. Då jag inte längre behöver springa lika mycket på toa så antar jag att det kan bero på att livmodern börjat växa uppåt, vilket isf kan vara fallet för dig också, och det kanske då kan resultera i hur livmodern känns. Vet inte om detta har någon koppling men det kan ju vara så.
    Liten kommer 1 april.
  • Ninninio

Tack för ditt svar tian10. Hoppas att det är så som du säger. Känner mig lite lugnare nu. Ska nog ringa barnmorskan också för att förhoppningsvis få höra något lugnande från henne.

• isisisis

Hej.Jag har precis gått ur v 12 och in i v 13.12+1.

Måste säga att mina symtom avtagit,inte försvunnit helt ,men avtagit mycket.

Känner nästan ingen växtvärk längre,bara dragningar i ligamenten i sidorna när man reser sig för fort eller sträcker sig.

Bröstömmandet är kvar,det enda som verkligen känns.

Mindre trötthet,klarare i huvudet och lite mer företagsam

Ska på UL på fredag,är väldigt nervös.

Jag känner min livmoder tydligt när jag ligger.
    Dels en liten hård kulle som flyttar på sig ovanför hårkanten.
    Dels den kanten en dm under naveln ungefär

Svar på tråden Gravid v.12 hur känner ni?