• Mummy

Byta flyg inom USA - hur funkar det med väskorna?

Håller på att boka några flyg inom USA där det (tyvärr) kommer bli en mellanlandning. Det är samma flygbolag hela vägen, men som sagt ett stopp. Måste man checka in igen eller hämta ut väskorna i landningen? De flygförslag vi får upp, där är det 50 minuter mellan landning av plan 1 tills att plan två lyfter!
    Hinner man verkligen det??

• Svar på tråden Byta flyg inom USA - hur funkar det med väskorna?
  • Angels Fall First

Jag vet att när jag har mellanlandat i London så har dom rekomenderat minst två timmar emellan. Men jag antar att det beror lite på hur stor flygplatsen är kanske Och sist jag flög hem (jag bor på Irland och skulle till Sverige) så skickade dom väskan hela vägen, men jag hade ändå aldrig hunnit på 50 minuter. Tog mig nästan en och en halv timme att hitta rätt och då gick jag rakt igenom allt.

mina svenska bostäver kommer och går
  • elinvd

Du behöver inte hämta och checka in väskorna igen. Det sköter flygplatspersonalen ifall du ska byta flyg.

Don't let other people determine your future
  • LAMadde

Vilken flygplats gäller det. Är gaterna i samma terminal? Isf borde 50min va tillräckligt (om ni inte blir försenade). Väskorna är incheckade hela vägen och ni behöver inte tänka på dom förrens ni är framme.

• Zazziz

Jag flög till USA (Las Vegas via Philadelphia) förra året och vi var tvugna att hämta väskorna och checka in dom på inrikesflyget. Samma flygbolag. Fast det gick snabbt och smidigt... tänk på att man måste genom passkontrollen vid första flygplatsen ni landar och det kan ta tid!

• LAMadde
    Zazziz skrev 2009-08-31 22:10:55 följande:
    Jag flög till USA (Las Vegas via Philadelphia) förra året och vi var tvugna att hämta väskorna och checka in dom på inrikesflyget. Samma flygbolag. Fast det gick snabbt och smidigt... tänk på att man måste genom passkontrollen vid första flygplatsen ni landar och det kan ta tid!
    Jag tror hon bor i usa och alltså bara åker inrikesflyg? Så ingen passkontroll. Konstigt förresten att ni va tvungna att checka in väskorna.. menar du att ni fick ta dom fr bandet o sedan bära dom genom säkerhetskontrollen o sedan lägga dom på ett annat band? Eller fick ni ta me väskorna upp till incheckningsdisken? För de har ja aldrig varit med om, men om ni fick flytta väskorna fr ett band till ett annat så var det för att ni 'kom in i' usa på första flygplatsen och man måste själv bära väskorna genom gränskontrollen.
  • Mummy

Ja, vi ska från San Francisco till memphis, men det är en mellanlandning i Houston

• Jelin

Eftersom du bara flyger inrikes checkas du och väskorna in hela vägen, precis som i sverige. Du behöver alltså inte checka in/hämta väskor vid mellanlandningen. 50 min borde va ok, eftersom det är samma flygbolag och det går att boka den anslutningen. Kolla hur stor flygplatsen är och hur lång tid det tar om du i värsta fall måste ta dig från ena sidan till den andra. Skulle dock tro att gaterna ligger nära varandra, eftersom det är samma flygbolag.

Svar på tråden Byta flyg inom USA - hur funkar det med väskorna?