• stjärna4

Vad smörja under näsan......

med?Dottern är förkyld och har blivit alldeles röd under näsan!Någon som har något bra förslag på vad man kan smörja med????

• Svar på tråden Vad smörja under näsan......
  • Me o Mike

Locobase..

Den är väldigt bra...

• gaffsan

Ta något du har hemma , det som funkar till röd barnstjärt ,funkar ju
    under näsan också  {#lang_emotions_laughing}

• Jeanette1986

rumpsalva brukar funka bra :P använder jag själv om jag blir narig.

• Angels Fall First

Aloe veragel om dottern är över ett år (såg ju någon liten där på bilden ). Det tycker jag själv är toppen när jag är förkyld!

mina svenska bostäver kommer och går
  • Joona

Idomin, fungerar toppen på min dotter! I vintras fick hon sår/utslag eftersom hon gick och slickade sig runt munnen helatiden när de var ute och lekte i snön på förskolan. Då fick jag tipset Idomin av en förskolelärare och det läktebort inom ett par dagar! Aldrig kommit tillabaka eller fått röd näsa vid förkylning! De va mitt tips! Alltid kul att läsa andras!

• Aros

Nivea tycker både jag och barnen är bäst mot nariga näsor. Men INTE miniderm. Åh fy vad det sved.

• Skrutten74

Ja, MIniderm innehåller ju salt, så det är ju inte konstigt att det sved....

Nä, AloeVera-gelé eller lotion! Inte vatten i så det torkar ut och en ren naturprodukt. Suveränt!!

• Tesla73
    Jeanette1986 skrev 2009-08-30 22:21:58 följande:
    rumpsalva brukar funka bra :P använder jag själv om jag blir narig.
    Använder också rumpsalva, snoret glider liksom av och huden får läka ifred.
  • Skrutten74

Förresten, varför inte använda AloeVera om barnet är under 1 år? Har jag alltid gjort på mina och har aldrig läst/hört att man inte får göra det! Jobbar en hel del med just dessa produkter och det enda jag vet är att man inte bör ge dem juicen att dricka förrän efter 3 års ålder. Men det beror ju på immunförsvaret och inget som påverkas av yttre behandling.

Förlåt att jag stal tråden!

• Lussekatten87

NIVEA,NIVEA,NIVEA

Jag kör alltid med det,ett tjockt lager innan läggdags.(när jag är förkyld alltså..)

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Angels Fall First
    Skrutten74 skrev 2009-08-30 22:27:52 följande:
    Förresten, varför inte använda AloeVera om barnet är under 1 år? Har jag alltid gjort på mina och har aldrig läst/hört att man inte får göra det! Jobbar en hel del med just dessa produkter och det enda jag vet är att man inte bör ge dem juicen att dricka förrän efter 3 års ålder. Men det beror ju på immunförsvaret och inget som påverkas av yttre behandling. Förlåt att jag stal tråden!
    Jag vet faktiskt inte. Men jag vet att jag läste det någonstans när den lilla jag jobbar med var mindre. Nu smörjer jag lite småsår och små brännskador med aloe veragel när det uppkommer men jag vet att jag läste det då och jag kollade aldrig upp det vidare. 
  • Skrutten74

Angels Fall First skrev 2009-08-30 22:42:45 följande:

Jag vet faktiskt inte. Men jag vet att jag läste det någonstans när den lilla jag jobbar med var mindre. Nu smörjer jag lite småsår och små brännskador med aloe veragel när det uppkommer men jag vet att jag läste det då och jag kollade aldrig upp det vidare. 
    OK! Men jag tror att så länge du använder kvalitetsprodukter och inte tex HMs egna "AloeVera" så kan du lugnt använda det tidigare!

Visst är det en superprodukt!! Används dagligen till olika saker här hemma!

Hett tips! När/om barnen får vattkoppor så smörj rikligt med gelén! Kyler, minskar kliandet och skulle barnet ändå lyckas klia sönder en är det ju "sårläkande"! Min son hade MÄNGDER med koppor och har bara ett enda ärr som nu snart är borta tack vare gelén!
  • Lussekatten87
    Skrutten74 skrev 2009-08-30 22:45:48 följande:
    Angels Fall First skrev 2009-08-30 22:42:45 följande: OK! Men jag tror att så länge du använder kvalitetsprodukter och inte tex HMs egna "AloeVera" så kan du lugnt använda det tidigare!Visst är det en superprodukt!! Används dagligen till olika saker här hemma!Hett tips! När/om barnen får vattkoppor så smörj rikligt med gelén! Kyler, minskar kliandet och skulle barnet ändå lyckas klia sönder en är det ju "sårläkande"! Min son hade MÄNGDER med koppor och har bara ett enda ärr som nu snart är borta tack vare gelén!
    Vart köper man det?
    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Angels Fall First
    Skrutten74 skrev 2009-08-30 22:45:48 följande:
    Angels Fall First skrev 2009-08-30 22:42:45 följande: OK! Men jag tror att så länge du använder kvalitetsprodukter och inte tex HMs egna "AloeVera" så kan du lugnt använda det tidigare! Visst är det en superprodukt!! Används dagligen till olika saker här hemma! Hett tips! När/om barnen får vattkoppor så smörj rikligt med gelén! Kyler, minskar kliandet och skulle barnet ändå lyckas klia sönder en är det ju "sårläkande"! Min son hade MÄNGDER med koppor och har bara ett enda ärr som nu snart är borta tack vare gelén!
    Nej då, när jag bodde i Sverge så använde jag Jasons 98% för att den 99% jag hittade innehöll mer skit. Här har jag hittat en 99.9% som är helt toppen! 
    Just nu är det dock inte aktuellt men jag väntar en liten själv så om det är som du säger så är det ju hur bra som helst. 
    Och ditt tips kommer jag definitivt att ta med mig. 
    Jag älskar aloe veragel och använder till till typ allt  
  • Skrutten74
    Lussekatten87 skrev 2009-08-30 22:48:31 följande:
    Vart köper man det?
    Har inboxat dig...
  • Jagbyttenick

Ceridal på Apoteket fungerar jättebra på sårig näsa och även om barnet får dregelutslag och liknande!

• norgesessan

När jag hade influensa för ett par år sen testa jag också miniderm (man tager vad man haver) AJJJ, men idomin var kanon!
    (Jag behövde inuti näsan också...Förlossningarna var en bagatell jamförde med den flunsan).

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • GrodanSkrutt

Bepanthen
    Underbar att ha på under en narig/sårig snorig näsa =)

Svar på tråden Vad smörja under näsan......