• Lovable

Gravid och nagellack??

Hej!

Jag pluggar till hudterapeut där det även ingår att lacka naglar etc., så nu i sluttampen på utbildningen är det många prov med då bl.a. mkt lackning...Hur farligt är det? Jag kan ju inte bara vägra....försöker undvika det när jag kan men ibland måste jag som nu på proven.

Hoppas att det inte är allt för skadligt? *orolig* :/
    Någon som vet/har någon teori?

MVH/Mia

• Svar på tråden Gravid och nagellack??
  • Teskedsmamman

Säg det, men jag har nästan alltid lackerade naglar och min BM har inte sagt något än... föreslår att du ringer din BM...

• Lovable

Någon mer? Ska ha prov i detta imorgon...blir så orolig :/ Hinner inte få svar av BM

• ludicrous

Om det inte är farligt för frisörer att stå och färga/permanenta hår hela dagarna kan det väl inte vara så farligt med nagellack?

• ANNA21

Hej!

Jag vt inte 100% men jag går och gör "lösnaglar" regelbundet och hon som fixar mina naglar menar att det inte ska vara farligt, men tydligen kan det finnas lack ute i butik med ett ämne som idag är förbjudet pga ev. cancerframkallande. jag tror inte du behöver oroa dig, Lack sitter på nageln och går inte in i huden plus att ni lär ha "bra" lack på skolan.

Lycka till

• Kajsan

ludicrous

Det är ju farligt för frisörer, då frisörers barn i högre utsträckning föds för små

• ludicrous

Kajsan- min kompis är frisör och fick barn och Bm sa att det inte var ngn fara.. hon klämde då ut en klump på 54 cm och nästan 4 kg

• Kajsan

ludicrous

Man kan ju inte säga att en person måste följa statestiken rakt av Klart det finns frisörer som föder stora barn!
    Men, i snitt så föder frisörer mindre barn än många andra yrkesgrupper.

• Lovable

Jag tänkte mer på hur det påverkar att andas in alla "ångorna"....Men jag antar att det är ok eftersom mina lärare inte säger något om det...men man vet aldrig....tänkte om det var någon här som frågat sin BM tidigare ellerså?

• Kajsan

Lovable