• Lussekatten87

Läkaren missade att sonen hade sprucken trumhinna och öroninflammation i båda öronen!

Nu är jag grymt arg och ledsen!!!!
    Min son började få ont i örat i Torsdags kväll då han skrek 1 timme helt omotiverat.Han ville inte ligga ne roch sova.
    I lördags åkte vi in till vår närakut och han blir undersökt av en Läkare som bara tittar i hans öron och säger typ:"det är inget fel på hans öron,men avvakta och se om han blir sämre.."
    Något säger mig att det är något som inte stämmer.hemma ser jag att han har torkat var i ena örat.Vi ringer vårdguiden och hon tycke rockså vi ska avvakta.
    Sagt o gjort.
    Men ikväll fick jag nog efter 3 dygn av smärtor och noll aptit och feber så tvingade jag iväg maken med sonen och de åkte in till barnakuten på danderyd.
    Vad får jag höra: JO! sonen har visst öroninflammation i båda öronen och troligtvis en spräckt trumhinna på ena sidan.Det var så mycket var så hon inte ens kunde se in i örat!!!!!!Jag är SÅ ARG!
    Han kunde alltså fått hjälp redan i Lördags!!! GRRR....
    Jag vill abar anmäla den andra läkaren för tjänstefel nu....fy fan!!!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Läkaren missade att sonen hade sprucken trumhinna och öroninflammation i båda öronen!
  • gaffsan

Fy så grymt dåligt av denne läkare , stackars liten få ha ont så länge pga
    en läkares inkompetens . Gahh blir så arg att jag knappt kan skriva {#lang_emotions_yell}

• ZuperSmurfan

Fy fan! Förstår att du är arg.. Hände samma sak för mig, fast min dotter hade dubbelsidig lunginflammation, fick gå till 3 läkare innan dom lyssnade på mej.
    Så då blev hon inlagd med intravenöst penicillin 1 1/2år:(

• Lussekatten87

OJ! Det låter farligt!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mamman till två

ojoj, stackars din lille kille.
    Tyvärr är det nog vanligare än man tror.

Vår pojk drabbades av RS-virus när han var 6 månader sökt vi läkare 5 ggr innan vi fick hjälp. Han matvägrade & gick ner närmare 1 kg på bara 5 dagar. Först när sonen fick riktigt svårt att andas fick vi hjälp
    Tack vare det får sonen dras med förkylningsastma - troligtvis tills han är minst 3-4 år.

• BymBym

Fick ett tips av en arbetskamrat att man bör kolla öronen efter barnet blivit till synes friskt. Hennes son fick vatten i örat och hörde dåligt långt efter.

• Beccabecca

stackars pojken!
    Det är ju inte säkert att öroninflammationen syntes på lördagen när du var hos den första läkaren. Jag har varit med om samma sak med sonen. Först var allt ok (och då tittade de jättenoga i öronen), två dagar senare, när febern böjrade stiga igen och han inte sovit på flera nätter, åkte vi till vårdcentralen. Då syntes öroninflammationen, doktorn förklarade att det tar ett tag innan man kan se.
    Hälsa honom att krya på sig!

• TvåTrollungar

tråkigt, men troligen syntes det inte på lördagen! När man får öroninflammation så spräcks inte trumhinnan bara poff direkt utan sjukdomen utvecklas ju, dessutom så börjar det ofta med förkylning och inget syns i öronen sen får man smygont i öronen då behöver inte heller något synas! bara för att det inte syntes på lördag men på torsdagen så betyder INTE det att det faktiskt fanns där på lördagen, det kan ha utvecklats senare under veckan! så du kan ju inte beskylla att de ska ha missat det första gången då det säkert inte fanns där än!

• Malin9999

Det är ju inte säkert att öroninflammationen syntes på lördagen när du var hos den första läkaren. Man kan inte alltid sen en begynnande infektion och smärtan kan komma innan man ser något.

• 3 barns mor

som sagt inte säkert att öroninflammationen syntes på lördagen.
    dottern har fått öroninflammation under en antibiotikakur med sprucken trumhinna. även sprucken trumhinna utan förkylning och feber.

• En helt vanlig mamma

Vårt öronbarn har haft otaliga inflammationer och barnlakaren vi träffat säger att det kan gå på några timmar från ont i örat till fullt utvecklad inflammation!

Svar på tråden Läkaren missade att sonen hade sprucken trumhinna och öroninflammation i båda öronen!