• Anonym (Nyfiken)

Någon med erfarenhet av bröstlyft + förstoring?

Hej!

Jag har börjat söka efter fakta om framförallt bröstlyft, men det jag hittat mest är en kombination av lyft och förstoring. Många fina resultat, men jag är rädd för att de endast visar de bäst lyckade....

Jag är 35 och har två barn, och nu ha vi bestämt oss för att det inte blir flera barn.

Jag är 1,75 cm lång och väger 67 kg.

Har idag BH storlek 80 B-C...det är lite olika från Bh tll Bh.

Efter barn och vikt pendling så har jag fått rätt så trista bröst med ett fult häng. Det som stör mig mest är att om jag har en snygg urringning eller en bikin så skrynklar sig huden när brösten lyfts upp och det får mig att känna mig gammal...

Nåväl, min önskan är att det ska se så naturligt ut som möjligt. Ett fint lyft som sträcker ut min hud igen. Vill inte ha större än en liten C!!

Finns det någon där ute med en lyckad operation som kan rekomendera mig en klinik?

Jag är tacksam för alla tips jag kan få!!

Kram

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av bröstlyft + förstoring?
  • Anonym (japp)

Jag har gjort just den kombinationen, o visst blev det bra!

brösten fick en helt annan runt form,dock gjorde ja de efter barn ett, o ja väntar nu barn nr 3, hade ja varit smart,så hade ja väntat till jag var klar, men de skiljer 6 år på ettan o tvåan.

Nu har ju tyvärr brösten hängt till sig lite igen, men ja gick upp 30kg med tvåan, så det är ju inte konstigt, de blir överskottshud när brösten töjs ut så mkt. Men ja kan säga att de är betydligt snyggare nu med ilägg än inna, hade nog ungefär samma storlek som dig innan operationen, men själva fyllningen var ju borta pga grav. jag la i 275g i varje. o det är rätt lagom tycker jag, har ej extremt stora, men ändå bröst som ger mig snygga former...

jag gjorde denna operation på kosmestisk kirurgi, de har flera mottagningar i landet, betalade då 40 tusen kr
    O ja tycker det var värt det,kanske blir att ja gör ett nytt lyft sen, men de blir när ja är helt klar med barn!

lycka till

• Mrs EM

Tycker att du oavsett implantat eller ej ska vända dig till Viktoriakliniken som ligger i saltsjöbaden i Stockolm och Dr Charles Randqvist, han är absolut bäst! En av sveriges bästa (om inte bästa) plastik kirurg! Känner många som gjort sina bröst där, implantat, lyft och båda, alla jätte nöjda ångrar att inte jag gjorde mina där! Lycka till!

• Anonym

En gång ute på krogen visade en tjej mig sina lyfta bröst Jättesnygga!! inga inlägg alls, bara lyft. Hon visade dem eftersom jag själv ska göra ett lyft så småningom ( men fråga mig inte hur vi kom fram till det och till att hon skulle visa brösten för en okänd på en krogtoalett ).

Den tjejen var missnöjd med ärren, men då tror jag att hon hade haft lite för stora förhoppningar, typ att ärren inte skulle synas alls, för jag tyckte att det såg mycket fint ut.

Jag ser verkligen fram emot att få göra ett bröstlyft, för mina har ett riktigt häng och går absolut inte att rigga upp i någon BH heller.

• Anonym (Nyfiken)

Åh, vad spännande och vad glad jag blir över att ni verkar vara så nöjda!!!

Japp, Mrs EM och anonym: Jag har ju ingen susning om hur många gram som är vad??! Vad för storlekar har ni idag, och Anonym, vad hade du tänkt dig för storlek?

Mrs Em, hur mycket fick du betala?

Finns det olika slags implantat och tillvägagångsätt? Vad blir bäst?

Hur nöjda är ni med era ärr?

Om man håller sin vikt, måste man ändå göra om det efter ett antal år? Behöver man byta ut "fyllningen" efter ett tag?

Anonym: Det är ju kanon om du fick en visning Jag skulle bli super glad om jag kunde få se några varianter live, ja...ännu bättre om jag kunde få känna hur de känns....är ju så nyfiken

Kramis

• Anonym (japp)

Anonym (Nyfiken) skrev 2009-08-31 12:06:45 följande:

Åh, vad spännande och vad glad jag blir över att ni verkar vara så nöjda!!! Japp, Mrs EM och anonym: Jag har ju ingen susning om hur många gram som är vad??! Vad för storlekar har ni idag, och Anonym, vad hade du tänkt dig för storlek? Mrs Em, hur mycket fick du betala? Finns det olika slags implantat och tillvägagångsätt? Vad blir bäst? Hur nöjda är ni med era ärr? Om man håller sin vikt, måste man ändå göra om det efter ett antal år? Behöver man byta ut "fyllningen" efter ett tag? Anonym: Det är ju kanon om du fick en visning Jag skulle bli super glad om jag kunde få se några varianter live, ja...ännu bättre om jag kunde få känna hur de känns....är ju så nyfiken Kramis
    när du åker på din första kontroll, så får du testa olika storlekar i en bh, ja fick välja på koksalt o silikon. Ja valde koksalt, är inte lika stenhårt o klotrunt som silikon, utan lite mer naturligt, men ändå blir dom ju runda alltså.

mina ärr, har läkt jättebra, de gjorde de jättesnabbt, visst de syns om man tittar noga men ja stör mig inte på de, o oftast är de ju i en urringning, bikini , bh de syns, e ju oftast bara ens partner som ser utan , så ärren brydde ja mig inte om...

Hade ju kunnat lägga in ett kort =) men vet ej om de går om man e anonym, nån som vet?

håller du vikten bra, de gör ju inget om du pendlar nåra kg upp o ner alltstå, så ska de hålla, ja fick livsgaranti på mina ilägg, så skulle något ske, så byts de ju ut gratis. än så länge har de inte spruckit, hihi!
  • Anonym (Nyfiken)

Japp: Tack för all information!!!!

Jag har en hotmail adress som jag själv är "anonym" på...om ni har lust att skicka bilder så gör det gärna där. Kanske har ni själva en e-mail adress som ni är anonyma på
    ismeetina@hotmail.com

koksalt, silikon...och så har jag läst någonstanns om hallon....ja, jag minns inte nu...men det verkar finnas olika varianter. Sedan så har jag också läst att de kan lägga "fyllningen olika...hmmm...mycket att tänka på

Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få!!!!!!

Hur många ggr behöver man träffa läkaren?
    Hur länge tar ingreppet? Ligger man kvar på kliniken? Dagar?

Kram

• Anonym (japp)

Anonym (Nyfiken) skrev 2009-08-31 19:16:48 följande:

Japp: Tack för all information!!!! Jag har en hotmail adress som jag själv är "anonym" på...om ni har lust att skicka bilder så gör det gärna där. Kanske har ni själva en e-mail adress som ni är anonyma på ismeetina@hotmail.com koksalt, silikon...och så har jag läst någonstanns om hallon....ja, jag minns inte nu...men det verkar finnas olika varianter. Sedan så har jag också läst att de kan lägga "fyllningen olika...hmmm...mycket att tänka på Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få!!!!!! Hur många ggr behöver man träffa läkaren? Hur länge tar ingreppet? Ligger man kvar på kliniken? Dagar? Kram
    Har nu skickat ett mail =)
    hallon fanns ej där gjorde mina, så har ej erfarenhet av det, sen kan du välja om iläggen ska vara runda, eller naturligt formade, alltså, platta upp till, men då får du ju de naturliga "hänget" man inte vill ha =)
    Jag träffa bara läkaren innan operation, innan fick ja träffa en annan arbetare som förklara allt osv...

jag åkte dit kl 08 00, o fick åka hem morgonen efter, var beredd på o vara sjukskriven ca 3 veckor, du kommer ha ONT! de tg ett tag innan ja ens kunde knäppa jeansen själv, men de ger sig rätt snabbt!

själva ingreppet tog nog inte så lång tid, men de va skönt o va kvar en natt, för ja mår så kasst av narkos, ja bara lipar o spyr, men de går alltid över efter ett dygn för mig o ja vet massa folk, som inte alls blir så av narkos.
  • Anonym (M)

Jag har oxå gjort ankarlyft + förstoring för snart 2 år sen och är nöjd
    Jag valde hallon och bakom muskeln.
    Man sover under ingreppet som inte tar så lång stund, sen stannar man oftast en natt. Självklart är det inte smärtfritt efteråt, men på lite smärtstillande klarade jag mig utmärkt.
    Man ska komma i håg att det tar upp till ett år innan brösten har hittat nya formen. Mina kändes väldigt fyrkantiga i början, men det tar lite tid med läkning och formnings processen. Nu är det runda, mjuka och fina

Jag hade 75 D innan och nu 70 F.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av bröstlyft + förstoring?