• Pasadena

Vilken crosstrainer?

Ni som tränar hemma med crosstrainer!
    Spelar det någon roll vilken typ av crosstrainer man köper?
    Vilken rekommenderar ni? Vad ska man tänka på?

Jag är ingen hurtbulle men vill och behöver komma igång och få upp kondisen

TACKSAM för tips!

• Svar på tråden Vilken crosstrainer?
  • la dolce vita

Jag har precis monterat ihop en crosstrainer, och jag köpte en som Maxi hade erbjudande om nu i veckan. Jag har känt på flera och det jag letat efter är en stabil sak som känns genuin. Det finns billiga jag känt på som verkat rangliga.

• Bast

Mitt råd är att du provar, noga, innan du köper! Jag tycker det är viktigt att det inte är för liten "svängradie" på de man står på, för då jojjar man liksom bara runt! Med ett större svänghjul får man en schvungigare gång! Sen tycker jag också att du ska lyssna på hur den låter. Om du vill knalla när resten av famljen sover/titta på TV när du går, så är det bra om den inte susar alltför mycket!

Men den får heller inte bli FÖR stor, för då får den ju knappt plats hemma!

Själv har jag en Abilica, inköpt på Team sportia, som jag är jättenöjd med.

• Pasadena

Tack för era svar!

Bast, jag tänkte köpa en begagnad, de är ju så satans dyra som nya ju :-0 Men då blir det svårt att veta vad som är bra!

• Bast

Om du köper en begagnad måste du ju ändå prova att den funkar! Då hör du hur den låter och känner hur den känns! Känns det inte bra är det ju bara att gå! Då MÅSTE ju inte köpa bara för att du är och kollar på en ju!
    Jag kollade också begagnad först, men jag tyckte att det var svårt att veta värdet på de som var till salu. Det finns ju crosstrainers från runt tusenlappen upp till måååånga tusenlappar. Och jag ville ju inte betala 800 för en som kostade 995 nypris! Men kolla runt och var noggrann så lyckas du säkert! Det är måååånga som har dem som just klädhängare!

• Felidae

Jag kan rekommendera Abilica WinElip 1.0, den finns på sportgymbutiken.se. Köpte först en på Jula för 800 spänn, men det var verkligen pengar i sjön. Ju dyrare desto bättre gäller förmodligen när det gäller crosstrainers, tyvärr.

• FlaxMamma

jag köpte en orbitrek elite från tvshop, jag är supernöjd och jätte lat i vanliga fall men det var roligt att springa 30 min på den varje morgon innan jobbet framför tv:n (roligt eftersom att jag gick ner18 kg) köpte den för 1200 kr ny. det finns en vanlig också men min var elite = några extra funktioner bara, typ kaloriräknare osv.. lycka till!

• Bast
    Felidae skrev 2009-09-06 20:59:53 följande:
    Jag kan rekommendera Abilica WinElip 1.0, den finns på sportgymbutiken.se. Köpte först en på Jula för 800 spänn, men det var verkligen pengar i sjön. Ju dyrare desto bättre gäller förmodligen när det gäller crosstrainers, tyvärr.
    Men det är ju precis den jag har!
    Jag trivs jättebra med den!
  • JoJo02

Kan jag låna tråden lite. Funderar också på att köpa en crosstrainer, måste dessvärre bli prisklass lägre. Har kollat på pricerunner.se och halens verkar ha några olika. Någon som känner igen några av dessa?
    Crosstrainer Skip CT175
    Crosstrainer Orbitrek Elite
    Crosstrainer Skip Sport CT120

Vilken är bäst?
    Funkar de över huvudtaget eller är det pengarna i sjön?
    Har fattat att den billiga på Jula inte är någo att ha.

• Felidae
    JoJo02 skrev 2009-09-22 16:39:33 följande:
    Kan jag låna tråden lite. Funderar också på att köpa en crosstrainer, måste dessvärre bli prisklass lägre. Har kollat på pricerunner.se och halens verkar ha några olika. Någon som känner igen några av dessa? Crosstrainer Skip CT175Crosstrainer Orbitrek EliteCrosstrainer Skip Sport CT120Vilken är bäst?Funkar de över huvudtaget eller är det pengarna i sjön?Har fattat att den billiga på Jula inte är någo att ha.
    Välj en med magnetiskt motstånd istället för drivrem, och en med så tungt svänghjul som möjligt. Av de tre ovan hade jag valt Crosstrainer Skip CT175.
  • JoJo02

Tack. Känner du till några andra bättre i samma prisklass?

Svar på tråden Vilken crosstrainer?