• nal

tips på god o snabb kyckling rätt till middag

• Svar på tråden tips på god o snabb kyckling rätt till middag
  • iortiger

Kyckling Curry gryta på 20 minuter

4 personer

4 kycklingfileer
    4 tsk curry
    smör
    salt
    svartpeppar
    2 röda paprikor
    ev 2 paket bacon
    4 dl creme fraiche

Strimla kycklingen. Hetta upp en stekpanna med smör. Lägg i kycklingen och strö över curry. Salta och peppra. Strimla paprikan och ev bacon och låt steka med kycklingen. Rör sist ner creme fraichen och låt koka 1-2 minuter. Smaka av med curry och salt så du får önskad smak.

Servera med ris.

• Exi

skiva kycklingen i bitar och stek
    matgrädde
    soja
    dijon senap

smaka av...

har inte direkt måtten på allt...brukar göra lite efter känsla =)

Man kan ha i lök , el paprika mm om man känner för det

• mamlan

Världens, och då menar jag världens enklaste kyckling:
    Bryn tärningar/strimlor av kycklingfile' Häll på en burk creme fraiche vitlök, låt det bli varmt, servera med pasta.

• Nennegumman

Gjorde en snabb kycklinwok igår som var jättegod, "Mattes kycklingwok" tror jag den hette. Strimla 2-3 kycklingfiléer och stek dem, släng i en påse wokgrönsaker. Krydda med en färdig kycklingwokmix och lite sambal (sambal lade jag till, var inte med i originalreceptet) och häll över en burk kokosmjölk. Låt allt koka ihop. Servera med nudlar. Jättesnabbt, enkelt och gott! =)

• Spexig

Klyftpotatis (finns god färdig i frysdisken om man inte orkar göra själv), stek kycklingfilé och ha grönpepparsås till (påssås)

• HannaVirrpanna
    mamlan skrev 2009-08-31 12:22:41 följande:
    Världens, och då menar jag världens enklaste kyckling:Bryn tärningar/strimlor av kycklingfile' Häll på en burk creme fraiche vitlök, låt det bli varmt, servera med pasta.
    Är även godare med chili creme fraishe och strimlade röda paprikor! Mmmmm!!
  • mamlan
    HannaVirrpanna skrev 2009-09-01 19:05:58 följande:
    Är även godare med chili creme fraishe och strimlade röda paprikor! Mmmmm!!
    Tack för tipset..Mina variant är super god om du byter ut kycklingen mot räkor..mums..
  • EliLeoMa

Kycklinfilè i ugn

Jag blandar ett paket vispgrädde med en burk medium tacosås och en kryddpåse (tacokrydda original, santa maria). Sedan häller jag bara det över några upptinade kycklingfileer och in i ugnen på 225 grader tills det är klart. Jag skär iblnad upp ileerna på längen så dom blir långsmala för att förkorta tillagningstiden :)
    Server med ris och blandad sallad med röd lök.

• EliLeoMa
    mamlan skrev 2009-08-31 12:22:41 följande:
    Världens, och då menar jag världens enklaste kyckling:Bryn tärningar/strimlor av kycklingfile' Häll på en burk creme fraiche vitlök, låt det bli varmt, servera med pasta.
    Åh den hade jag glömt! :D Brukar slänga i lite röd paprika också - supergott!
  • astalacasta

Grekisk kycklinggryta:
    Stek kyckling i små bitar, häll över ett paket matlagningsgrädde. Lägg i några strimlade soltorkade tomater och strö över oregano. Låt puttra i några minuter. Precis i slutet, släng i en näve urkärnade svarta oliver och smaka av med salt och peppar. Om du vill lyxa till det, smula över lite fetaost innan du äter. Serveras med ris.

• mamlan
    astalacasta skrev 2009-09-01 19:44:57 följande:
    Grekisk kycklinggryta:Stek kyckling i små bitar, häll över ett paket matlagningsgrädde. Lägg i några strimlade soltorkade tomater och strö över oregano. Låt puttra i några minuter. Precis i slutet, släng i en näve urkärnade svarta oliver och smaka av med salt och peppar. Om du vill lyxa till det, smula över lite fetaost innan du äter. Serveras med ris.
    Ååå, den lät god..men då byter jag nog svartoliver mot gröna..den ska jag nog ta och testa.
  • Thegran

Det du behöver till 4 pers är

600 g Kyckling (köp filé och dela i små bitar lagom stora för din mun)
    Fisksås 2 msk
    2 burkar Cocosmjölk (ca. 7,5 dl)
    2 stjälkar Citrongräs
    5-6 cm galanga
    1 Gul lök el. 5 små charlottenlökar
    körsbärstomater
    Lagom med svamp (om man vill)
    Lime juice
    lime blad
    små chilipungar 3-5 st beorende på hur stark man vill ha

fräs kycklingen i wokpanna. häll på kokosmjölk.

? Dela citrongräset i ca. 2 cm långa bitar och hotta ner det i den stora grytan
    ? Dela lökarna i ?båtar? och hotta ner det i grytan
    ? Dela galangan i extremt tunna skivor (prova med osthyvel, det brukar funka) och sen hottar du ner det också i grytan

låt koka 5 min.

? Släng i svampen om du vill ha det alltså
    ? ha i limejuice från en hel lime

låt sjuda 2-3 min

ha sen i limeblad (delade i bitar) och chilifrukten (skuren i små bitar)

smaka av

• Malin103

Ta en färdig grillad kyckling, som du skär i bitar. Vispa 3 dl vispgrädde till hårt skum. Häll i chilisås och krydda med salt, peppar och italiensk salladskrydda rör i kycklingen i grädden. Bre ut smeten i en ungsfastform och ställ in i ugnen till det har fått färg.

Servera med sallad och ris. MUMS

• Zafiren

Bryn frysta kycklingfiléer runt om och lägg i en smord ugnsform. Blanda Creme Bonjour Cuisine (valfri smak) med grädde. Häll detta över filéerna och ställ in i ugnen på 225 grader i ca 20-25 minuter. Skär ett litet snitt i den tjockaste änden av filéen för att kolla att den har blivit genomstekt. Servera med ris,pasta,råris eller bulgur

• melamikaela

Tina upp kycklingfilé och bacon. Sätt ungen på ca 225grader. Smörj en plåt/ungsform. Vira bacon runt kycklingen, salta och peppra efter eget tycke och släng sedan in i ugnen i 25-30min.. Supergott

• melamikaela

Tina upp kycklingfilé och bacon. Sätt ungen på ca 225grader. Smörj en plåt/ungsform. Vira bacon runt kycklingen, salta och peppra efter eget tycke och släng sedan in i ugnen i 25-30min.. Supergott

Svar på tråden tips på god o snabb kyckling rätt till middag