-
-
Svar på tråden tips på god o snabb kyckling rätt till middag
-
Kyckling Curry gryta på 20 minuter
4 personer
4 kycklingfileer
4 tsk curry
smör
salt
svartpeppar
2 röda paprikor
ev 2 paket bacon
4 dl creme fraiche
Strimla kycklingen. Hetta upp en stekpanna med smör. Lägg i kycklingen och strö över curry. Salta och peppra. Strimla paprikan och ev bacon och låt steka med kycklingen. Rör sist ner creme fraichen och låt koka 1-2 minuter. Smaka av med curry och salt så du får önskad smak.
Servera med ris. -
skiva kycklingen i bitar och stek
matgrädde
soja
dijon senap
smaka av...
har inte direkt måtten på allt...brukar göra lite efter känsla =)
Man kan ha i lök , el paprika mm om man känner för det -
Världens, och då menar jag världens enklaste kyckling:
Bryn tärningar/strimlor av kycklingfile' Häll på en burk creme fraiche vitlök, låt det bli varmt, servera med pasta. -
Gjorde en snabb kycklinwok igår som var jättegod, "Mattes kycklingwok" tror jag den hette. Strimla 2-3 kycklingfiléer och stek dem, släng i en påse wokgrönsaker. Krydda med en färdig kycklingwokmix och lite sambal (sambal lade jag till, var inte med i originalreceptet) och häll över en burk kokosmjölk. Låt allt koka ihop. Servera med nudlar. Jättesnabbt, enkelt och gott! =)
-
Klyftpotatis (finns god färdig i frysdisken om man inte orkar göra själv), stek kycklingfilé och ha grönpepparsås till (påssås)
-
Är även godare med chili creme fraishe och strimlade röda paprikor! Mmmmm!!mamlan skrev 2009-08-31 12:22:41 följande:Världens, och då menar jag världens enklaste kyckling:Bryn tärningar/strimlor av kycklingfile' Häll på en burk creme fraiche vitlök, låt det bli varmt, servera med pasta.
-
Tack för tipset..Mina variant är super god om du byter ut kycklingen mot räkor..mums..HannaVirrpanna skrev 2009-09-01 19:05:58 följande:Är även godare med chili creme fraishe och strimlade röda paprikor! Mmmmm!!
-
Kycklinfilè i ugn
Jag blandar ett paket vispgrädde med en burk medium tacosås och en kryddpåse (tacokrydda original, santa maria). Sedan häller jag bara det över några upptinade kycklingfileer och in i ugnen på 225 grader tills det är klart. Jag skär iblnad upp ileerna på längen så dom blir långsmala för att förkorta tillagningstiden :)
Server med ris och blandad sallad med röd lök. -
Åh den hade jag glömt! :D Brukar slänga i lite röd paprika också - supergott!mamlan skrev 2009-08-31 12:22:41 följande:Världens, och då menar jag världens enklaste kyckling:Bryn tärningar/strimlor av kycklingfile' Häll på en burk creme fraiche vitlök, låt det bli varmt, servera med pasta.
-
Grekisk kycklinggryta:
Stek kyckling i små bitar, häll över ett paket matlagningsgrädde. Lägg i några strimlade soltorkade tomater och strö över oregano. Låt puttra i några minuter. Precis i slutet, släng i en näve urkärnade svarta oliver och smaka av med salt och peppar. Om du vill lyxa till det, smula över lite fetaost innan du äter. Serveras med ris. -
Ååå, den lät god..men då byter jag nog svartoliver mot gröna..den ska jag nog ta och testa.astalacasta skrev 2009-09-01 19:44:57 följande:Grekisk kycklinggryta:Stek kyckling i små bitar, häll över ett paket matlagningsgrädde. Lägg i några strimlade soltorkade tomater och strö över oregano. Låt puttra i några minuter. Precis i slutet, släng i en näve urkärnade svarta oliver och smaka av med salt och peppar. Om du vill lyxa till det, smula över lite fetaost innan du äter. Serveras med ris.
-
Det du behöver till 4 pers är
600 g Kyckling (köp filé och dela i små bitar lagom stora för din mun)
Fisksås 2 msk
2 burkar Cocosmjölk (ca. 7,5 dl)
2 stjälkar Citrongräs
5-6 cm galanga
1 Gul lök el. 5 små charlottenlökar
körsbärstomater
Lagom med svamp (om man vill)
Lime juice
lime blad
små chilipungar 3-5 st beorende på hur stark man vill ha
fräs kycklingen i wokpanna. häll på kokosmjölk.
? Dela citrongräset i ca. 2 cm långa bitar och hotta ner det i den stora grytan
? Dela lökarna i ?båtar? och hotta ner det i grytan
? Dela galangan i extremt tunna skivor (prova med osthyvel, det brukar funka) och sen hottar du ner det också i grytan
låt koka 5 min.
? Släng i svampen om du vill ha det alltså
? ha i limejuice från en hel lime
låt sjuda 2-3 min
ha sen i limeblad (delade i bitar) och chilifrukten (skuren i små bitar)
smaka av -
Ta en färdig grillad kyckling, som du skär i bitar. Vispa 3 dl vispgrädde till hårt skum. Häll i chilisås och krydda med salt, peppar och italiensk salladskrydda rör i kycklingen i grädden. Bre ut smeten i en ungsfastform och ställ in i ugnen till det har fått färg.
Servera med sallad och ris. MUMS -
Bryn frysta kycklingfiléer runt om och lägg i en smord ugnsform. Blanda Creme Bonjour Cuisine (valfri smak) med grädde. Häll detta över filéerna och ställ in i ugnen på 225 grader i ca 20-25 minuter. Skär ett litet snitt i den tjockaste änden av filéen för att kolla att den har blivit genomstekt. Servera med ris,pasta,råris eller bulgur
-
Tina upp kycklingfilé och bacon. Sätt ungen på ca 225grader. Smörj en plåt/ungsform. Vira bacon runt kycklingen, salta och peppra efter eget tycke och släng sedan in i ugnen i 25-30min.. Supergott
-
Tina upp kycklingfilé och bacon. Sätt ungen på ca 225grader. Smörj en plåt/ungsform. Vira bacon runt kycklingen, salta och peppra efter eget tycke och släng sedan in i ugnen i 25-30min.. Supergott