• minisnutt

biter på naglarna

Vad ska jag göra? Min 3-åriga son biter på naglarna dagarna i ända, eller pillar på naglarna. Jag har försökt sagt till han flera månader, men han lyssnar inte på något jag säger.
    Vad ska jag göra???

• Svar på tråden biter på naglarna
  • Setta

Ingen aning... min 4,5 åriga dotter gör likadant o får ont...
    Vill oxå få tips !!

*Puffar*

• Nana 24

Min son gjorde också det i en period mellan säg 3-4 var det nog som värst. Sedan några månader tillbaka så har han faktiskt slutat med det, när jag såg det så berömde jag honom och sa att titta så fina naglar du har nu. Vet inte om det började när han gick över till den större avdelningen eller vad det var, det var väl kanske någon form av osäkerhet (eller det är det ju, det vet man). Men hur man ska komma till rätta med det, vet jag inte...Vi hade ett dagiskort (det förra) då han bet på naglarna på bilden, han har själv sagt att titta jag har fingrarna i munnen och tyckte inte att det såg fint ut (tror jag sa att jag tyckte att det var synd att man inte kunde se honom eller något sånt...). Det är ingen tröst jag vet...men i vårt fall bara slutade det efter ett drygt år eller så...puffar för att få tips om det skulle komma tillbaka hos oss!

• ennasuS

min son gör likadant, även på tårna när han ligger i sängen och ska sova...jag säger ingenting, hoppas det går över..... vill inte ge honom nån uppmärksamhet för ett neg beteende.... har själv varit ett nagelbitare:S det bästa sättet att sluta var att inte tänka på det.. om nån hela tiden säger att jag ska sluta bita på naglarna så blir det ju mer uppenbart för mig och jag biter ännu mer... nej, jag håller tummar och naglar;) för att min son ska sluta bita....blä

• Turran

Kan man inte pensla pa san't dar illasmakande "nagellack"?? Kommer ihag att det fanns nar jag var liten-"stopp-och-vax" tror jag att det hette...

• Norpan81

stopp & väx finns på apoteket... Terje bet på naglarna en period och vi berättade att det fanns om han inte slutade, jag fick köpa och vi penslade en gång sedan dess har hanknappt bitit alls....

• JennyOEmilia

Min 4,5 åring biter också på naglarna och stop och väx hindrar henne inte! Vet inte vad jag ska göra. Bara hoppas att hon slutar när hon är mogen för det.

• Galupy

Jag har själv varit en "nagelbitare", slutade inte förrän jag var 19 år. Jag har hört någonstans att det fattas något ämne i kroppen när man biter på naglarna, men VAD kommer jag tyvärr inte ihåg.
    Men tyvärr så får man dåliga tänder av att bita på naglarna, det har jag bittert fått erfara.

Men tacka min lyckliga stjärna så har inte mina börjat med det.....

• Xtinaa

Melina gjorde det hon med i en period, fram tills snälla mammsen
    kom fram och kletade ner hennes naglar med stopp-och-väx

• Sunshine02

Elliot biter oxå på naglarna och på fingrarna...

Han tom fick en infektion i tummen som gjorde jätteont men det hindrar honom inte för att fortsätta...

Svar på tråden biter på naglarna