• Anonym (Ledsen)

Ett år efter fl och blir fortfarande inte våt :-( Vad ska jag göra?

Det är snart ett år sen jag födde vårt första barn. Redan från början märkte vi snabbt att jag inte blev riktigt våt när vi skulle mysa till det, och så har det fortsatt Känns dessutom som att det här har stigit mig åt huvudet, tänker på det så fort mannen kommer nära och vill mysa och drar mig helst från att ha sex. Eller jag kan mer än gärna göra det skönt för mannen, men bara jag slipper visa att jag är så torr.

Blir det aldrig bättre?
    Jag vill verkligen inte hålla på å grejja med glidmedel å liknande, känns avtändande.

Finns det nåt man kan göra åt det här eller är det att låta tiden gå och hoppas att det går till sig? Vill inte ha det så här mer

• Svar på tråden Ett år efter fl och blir fortfarande inte våt :-( Vad ska jag göra?
  • redneck girl

kanske du behöver söka hjälp? hormonerna kanske spökar.ammar du?då är man ofta lite torrare.men det ger sig när man slutat.du ska väl inte behöva skämmas inför din egen kille.bättre att ta upp det.annars kanske det låser sig för att du tänker på det .glidmedel kan man ju ha t ill mycket;)

• Anonym (Ledsen)
    7barns mamman skrev 2009-08-31 14:07:22 följande:
    kanske du behöver söka hjälp? hormonerna kanske spökar.ammar du?då är man ofta lite torrare.men det ger sig när man slutat.du ska väl inte behöva skämmas inför din egen kille.bättre att ta upp det.annars kanske det låser sig för att du tänker på det .glidmedel kan man ju ha t ill mycket;)
    Nej jag ammar inte, gjorde bara det i ca 3½ månader. Däremot väntar vi barn nr 2 nu, men det är fortfarande väldigt tidigt i graviditeten.
    Mannen har försökt ta upp det lite försiktigt nån gång men jag känner att jag inte vill prata om det, under våra 10 år ihop har vi aldrig använt oss av något glid och vill inte behöva göra det nu heller.

Det finns inget på apoteket som man skulle kunna prova? Någon som vet?
  • Mamma Åsna

Det finns intimgeleer, som ökar blodflödet till området, vilket gör att slemmhinnorna lättare blir våta... finns på alla ställen som säljer sexlaksaker, vet att teknikmagasinet( av alla ställen) har en som funkat för mig. Den heter typ viamax eller nåt, rosa flaska som kostar runt hundringen. Lycka till!

• Anonym (Ledsen)
    Mamma Åsna skrev 2009-08-31 14:45:32 följande:
    Det finns intimgeleer, som ökar blodflödet till området, vilket gör att slemmhinnorna lättare blir våta... finns på alla ställen som säljer sexlaksaker, vet att teknikmagasinet( av alla ställen) har en som funkat för mig. Den heter typ viamax eller nåt, rosa flaska som kostar runt hundringen. Lycka till!
    Ååh, tack tack för tipset {#lang_emotions_flower}
  • Anonym (glid)

Förstår att du vill bli naturligt våt, men jag måste bara få slå ett slag för glidmedel. Känns som en befrielse när man inte varit våt på ett tag. Jätteskönt och doftfritt. Luktar inte som kondom..

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (glid) skrev 2009-08-31 15:01:20 följande:
    Förstår att du vill bli naturligt våt, men jag måste bara få slå ett slag för glidmedel. Känns som en befrielse när man inte varit våt på ett tag. Jätteskönt och doftfritt. Luktar inte som kondom..
    Jo jag vet att många tycker att det bara känns bra att plocka fram det. Har ett jättebra glid hemma men det använder jag då jag tränar med mina smartballs, ingenting som vi har i sexlivet alltså och tanken på att börja "böka" med det mitt under myset känns sådär. Det här med min torrhet tycker jag bara är fruktansvärt jobbigt och pinsamt...
  • Anonym

Varför vill du inte testa glidmedel? Det rekommenderas ju t.o.m. att man gör det efter en förlossning. För detta blir väl knappast bättre av att försöka ha sex och det gör ont? Om ni testar glidmedel och det känns skönt så kanske din mentala spärr som gör dig torr försvinner...? Eller så är det nåt fel på dina hormoner, men kvar återstår ju att du är torr och vill därför inte ha sex. Om man använder glidmedel så kommer man förbi stadiet då beröring känns obehaglig och då blir man automatiskt våt för att det är skönt...

Du har rätt till att tycka att du inte vill använda nåt glidmedel, men jag är uppriktigt sagt nyfiken på varför? Det är ju helt naturligt att man är torr efter att man fått barn. Jag "upptäckte" glidmedel redan innan jag blev gravid och jag använder det även om jag inte ens egentligen behöver det. Jag hoppas verkligen att du "vågar" prova på det, åtminstone en gång. För det är verkligen ett superenkelt sätt att få 1000 ggr bättre sex. (om du inte vill testa det med din man så kan du väl börja med att testa det ensam)

• Anonym ((inlägg 7))

Sorry du hade redan hunnit svarat på min fråga...

• Anonym (inlägg 7)

Men om det känns pinsamt så kanske du innan ni har sex kan smörja in dig lite? Ta en stund för dig själv och gör dig sas färdigt våt. Sen går du till din man och myser. Skulle det vara en idé? Då visar du ju inte att du använt nåt glidmedel menar jag...

• Anonym (inlägg 7)

Har en till idé. Du vill ju göra det skönt för din man skrev du... Kan du inte plocka fram det och massera honom med det? Då avbryts ju inte myset för att du ska ha det till dig själv. Och då kan du i smyg smörja in dig med...

Eller, (har många idéer idag tydligen ) så föreslår du att ni ska testa tantra. Finns bra instruktionsvideo på nätet. Då "måste" ni använda olja på varandra. Ett bra sätt att få in glidmedel lite smidigt...

Fast mitt bästa tips är ändå att ta tjuren vid hornen och tala om det med din man. Första gången man snackar om sexproblem så kan det kännas jättejobbigt, men man vänjer sig. Jag och min man kan prata om det t.o.m. när vi sitter och äter middag, men det har tagit flera "pinsamma" samtal för att komma dit...

• Anonym (Ledsen)

Ni ska verkligen ha jättetack för att ni orkar ta er tid och ge mig tips och råd {#lang_emotions_flower}

Att det är en mental spärr är jag medveten om, men samtidigt så blir jag ju knappt våt efter att jag fått orgasm så det känns som att det skulle kunna vara mer hormonellt. Men för det så gör det ju inte saken bättre av att jag tänker på det varje gång det vankas sex.

Jag kan inte säga exakt varför jag inte vill testa glidmedel tillsammans med min man, vet faktiskt inte... Mer än att jag tycker att det känns pinsamt alltihopa. Jag vill att det ska vara som förr och skäms verkligen över detta. Skäms något oerhört över att det är såhär, även om jag vet att det är många som lider av samma efter förlossningar, men nu har det ju gått så lång tid.

• Anonym (Ledsen)
    Mamma Åsna skrev 2009-08-31 14:45:32 följande:
    Är det Viamax Sensitiv Gel som du använt? Hur gjorde du då du använde den? Alltså smörjer man in sig lite nu och då eller bara innan sex?
  • Mamma Åsna

Just den! Jag har bara smörjt på en klick lite diskret innan sex, men det står att man får bättre effekt ju oftare man smörjer, så pröva dig fram. .

• Anonym (Ledsen)
    Mamma Åsna skrev 2009-08-31 19:43:59 följande:
    Just den! Jag har bara smörjt på en klick lite diskret innan sex, men det står att man får bättre effekt ju oftare man smörjer, så pröva dig fram. .
    Ok, tack så mkt
Svar på tråden Ett år efter fl och blir fortfarande inte våt :-( Vad ska jag göra?