vad fick ni för behandling efter pergotime
jag har ätit 9 kurer med dubbeldos pergotime och inte fått något plus ännu.
vad fick ni för behandling om inte pergotime fungerade på dej ?
jag har egen ägglossning också...
jag har ätit 9 kurer med dubbeldos pergotime och inte fått något plus ännu.
vad fick ni för behandling om inte pergotime fungerade på dej ?
jag har egen ägglossning också...
puffar
Jag ska börja med sprutor, Puregon eller Gonal F efter att Pergotime inte har hjälpt. Hör med din läkare då jag anser att du behöver gå vidare med något bättre. Med sprutor går det ju reglera dosen mer än vad det gör med Pergotime.
Lycka till!
cat79: tack.. jag ska ringa min läkare nästa vecka, dom har ju haft stängt under sommaren... så får jag hoppas att jag får något annat,
har du egen ägglossning ?
Jag har mycket svag ägglossning, innan hormonbehandling hade jag ett progesteron-värde på 12 och nu ca 90.
Vad jag förstår så har du egen äl men ändå inte blir gravid? Jag tycker absolut att du ska börja med sprutor då man kan ändra dosen mer o följa upp betydligt bättre.
puffar
Hej jag ska nästa mån äta pergotime och sen kolla med ägglossnings test när det visar på test ska jag ta en spruta då (vet inte just nu vad sprutan heter , har inte hämtat ut den ännu )
men det kanske skulle vara en start för dig ?
Åt också Pergo i 9 månader. De sista 2 omgångarna gjorde vi insemination och sen när det inte fungerade gick vi vidare med IVF. Om du ändå har egen ägglossning så tycker jag att du ska försöka gå vidare med IVF så snart som möjligt lite beroende på hur gammal du är och hur länge ni försökt. Kan känna såhär i efterhand att inseminationerna mest kostade en massa pengar fast jag egentligen tror att sex hemma är lika effektivt.
puffar
Jag började med Puregon sprutor efter Pergotime, vilket gav resultat!!!