• bebis maj 12

Mitt gravtest är nu svagare (v 7+5)Varför??

Jag gjorde ett nytt gravtest för kul i morse,är i v 7+5..men de visade mycket svagare streck än vad det gjort tidigare.Vad kan de bero på?Någon fler som vart med om detta och vad berodde de på?Gick allt bra ändå?

• Svar på tråden Mitt gravtest är nu svagare (v 7+5)Varför??
  • 840903

Hej vill inte skrämma dig på något sätt, men det gjorde samma för mig och jag fick missfall.
    Hoppas inte det är så i ditt fall...
    Tänker på dig

• bebis maj 12
    840903 skrev 2009-08-31 15:56:22 följande:
    Hej vill inte skrämma dig på något sätt, men det gjorde samma för mig och jag fick missfall.Hoppas inte det är så i ditt fall...Tänker på dig
    Vilken vecka va du i?Hur märkte du ditt missfall??Hade du ont?
  • Puss och Kram

Det ämne i kroppen som ger positivt besked avtar efter ett tag, gravtesten man kan köpa på fungerar inte efter 2månader in i graviditeten så jag skulle absolut inte gå och oroa mig för missfall... (svägerskan jobbar på apotek och hon har fått in många oroliga förstföderskor som haft samma fråga)

• Drömmerdrömmar

som föregående sagt: hcg hormonet avtar.. sen ökar det igen

• bebis maj 12

Puss och Kram skrev 2009-08-31 16:18:36 följande:

Det ämne i kroppen som ger positivt besked avtar efter ett tag, gravtesten man kan köpa på fungerar inte efter 2månader in i graviditeten så jag skulle absolut inte gå och oroa mig för missfall... (svägerskan jobbar på apotek och hon har fått in många oroliga förstföderskor som haft samma fråga)
    Jag hoppas de är så,men jag läste att de är som högst runt v 10,och där är jag ju inte än.Jag har ju inte haft ont eller ngn blödning..Däremot ganska mycket illamående,precis som förra graviditeten. Varför jag oroar mig så mycket denna gång är för att jag blev gravid så snabbt efter förlossningen.
    Ska till gyn på fredag för ett vul.
  • Puss och Kram
    bebis maj 12 skrev 2009-08-31 16:30:35 följande:
    Jag hoppas de är så,men jag läste att de är som högst runt v 10,och där är jag ju inte än.Jag har ju inte haft ont eller ngn blödning..Däremot ganska mycket illamående,precis som förra graviditeten. Varför jag oroar mig så mycket denna gång är för att jag blev gravid så snabbt efter förlossningen.Ska till gyn på fredag för ett vul.
    Jag tror det kommer att gå bra
  • Gumman1980

Hej alla!
    Min vän tog gravtest i vecka 14 och fick starkt plus, enligt hennes barnmoska så har man hcg hormoner i kroppen under hela graviditeten!...
    och kan därför ta test under hela graviditeten om man vill.

• 840903

Jag fikd det i vacka 7, hade som kaftig mesnvärk...
    Men som ovan säger, det är nog ingen fara med dig, förstått att det är ganska vanligt
    Lycka till och hoppas jag inte skrämde dig...

• Drömmerdrömmar
    Gumman1980 skrev 2009-08-31 18:32:25 följande:
    Hej alla!Min vän tog gravtest i vecka 14 och fick starkt plus, enligt hennes barnmoska så har man hcg hormoner i kroppen under hela graviditeten!...och kan därför ta test under hela graviditeten om man vill.
    det blir lägre i viss stund under graviditeten, vissa tjejer (ovanligt) får ju barn fast dem inte ens visste att dem var gravida., pga att graviditetstestet visat negativt (om dem tagit rätt sen ti grav)
  • Gumman1980
    Drömmerdrömmar skrev 2009-08-31 19:49:29 följande:
    det blir lägre i viss stund under graviditeten, vissa tjejer (ovanligt) får ju barn fast dem inte ens visste att dem var gravida., pga att graviditetstestet visat negativt (om dem tagit rätt sen ti grav)
    Tja!
    Vet du i vilken vecka?? De måste typ vara efter vecka 14 då eller?
Svar på tråden Mitt gravtest är nu svagare (v 7+5)Varför??