• 1978nettan

snabbt svar, kan man göra gryta av kotlettkött??

jag har jättemycket kotletter hemma men e inte så glad för att steka o äta det. kan man laga en gryta av det o skära det i bitar?
    jag e inte så bra på matlagning så alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden snabbt svar, kan man göra gryta av kotlettkött??
  • Nilou

Jag gjorde en gryta härom dagen med karrekotletter. Blandande ner en burk Crème Bonjour Cuisine med smak av kantareller och massa färska champinjoner och lite annat gott,till åt vi ris. Super gott!

• sweetyz

Jag brukar bryna kotletter sedan göra en god gräddsås lägg kotletterna där i och låt dom puttra så dom blir möra och fina

• Nilou

Skärde köttet i små bitar,tyckte inte alls det blev nån skillnad nästan motför grytbitar.

• 1978nettan

tack för era svar men tror ni typ man kan ta vanlig benfri kotlett o skära i bitar o bryna o i med kryddor o grädde o paprika o grejor? tror ni det blir lika gott som en vanlig gryta? blir köttet gott eller det passar inte alls till gryta.

Nilou skrev 2009-08-31 17:07:11 följande:
    Jag gjorde en gryta härom dagen med karrekotletter. Blandande ner en burk Crème Bonjour Cuisine med smak av kantareller och massa färska champinjoner och lite annat gott,till åt vi ris. Super gott!
    låter lite som jag hade tänkt mig. e det stor skillnad på karre o vanlig kotlett?
  • 1978nettan

eller tycker ni att jag ska in med dom i ugnen i stället?

• Lundis

Jag vet inte om dom fungerar i gryta men jag brukar panera kottletter, steka dem & sen in i ugnen med en ostskiva på . Ett tips till en annan gång kanske

Mmm vad jag blev sugen på mat nu hihi..

• Nilou

Nog tror jag det blir en smarrig gryta,vet inte riktigt vad det är för skillnad mellan kottletterna. Jag tycker du ska prova

• 1978nettan

jag testar meddelar er hur det smaka sen
    tack för era snabba svar

• Puss och Kram

Öh, göra gryta på kotlettraden, visst fungerar det, låter bara som en väldigt lyxig gryta. Kotlettköttet är ju motsvarande om ni skulle få för er att göra gryta på en ryggbiff, näst bästa köttbiten efter filé...

• 1978nettan

grytan blev helt okej men kotlettköttet hade jag inte kryddat när jag brynde det så det smaka inte så mycket trots kryddsättning sen i grytan. + att köttet blev lite torrt faktiskt. men själva grytan blev jättegod smak.

• ANOF

Varför skulle man inte kunna göra gryta på kotlett? Man kan göra av vad man vill så löart.

• 1978nettan
    ANOF skrev 2009-09-03 11:14:20 följande:
    Varför skulle man inte kunna göra gryta på kotlett? Man kan göra av vad man vill så löart.
    jag e som sagt inte så bra på matlagning o vet inte vad man kan använda för kött i en gryta.
    o jag tyckte faktiskt inte att kotlettköttet var en hit att ha i som gryta. vet inte om jag gör det fler ggr.
    om jag ska göra det igen så kommer jag krydda köttet ordentligt först för det smaka ingenting alls
Svar på tråden snabbt svar, kan man göra gryta av kotlettkött??