snabbt svar, kan man göra gryta av kotlettkött??
jag har jättemycket kotletter hemma men e inte så glad för att steka o äta det. kan man laga en gryta av det o skära det i bitar?
jag e inte så bra på matlagning så alla tips mottages tacksamt.
jag har jättemycket kotletter hemma men e inte så glad för att steka o äta det. kan man laga en gryta av det o skära det i bitar?
jag e inte så bra på matlagning så alla tips mottages tacksamt.
Jag gjorde en gryta härom dagen med karrekotletter. Blandande ner en burk Crème Bonjour Cuisine med smak av kantareller och massa färska champinjoner och lite annat gott,till åt vi ris. Super gott!
Jag brukar bryna kotletter sedan göra en god gräddsås lägg kotletterna där i och låt dom puttra så dom blir möra och fina
Skärde köttet i små bitar,tyckte inte alls det blev nån skillnad nästan motför grytbitar.
tack för era svar men tror ni typ man kan ta vanlig benfri kotlett o skära i bitar o bryna o i med kryddor o grädde o paprika o grejor? tror ni det blir lika gott som en vanlig gryta? blir köttet gott eller det passar inte alls till gryta.
eller tycker ni att jag ska in med dom i ugnen i stället?
Jag vet inte om dom fungerar i gryta men jag brukar panera kottletter, steka dem & sen in i ugnen med en ostskiva på . Ett tips till en annan gång kanske
Mmm vad jag blev sugen på mat nu hihi..
Nog tror jag det blir en smarrig gryta,vet inte riktigt vad det är för skillnad mellan kottletterna. Jag tycker du ska prova
jag testar meddelar er hur det smaka sen
tack för era snabba svar
Lycka till,hoppas det smakar
Öh, göra gryta på kotlettraden, visst fungerar det, låter bara som en väldigt lyxig gryta. Kotlettköttet är ju motsvarande om ni skulle få för er att göra gryta på en ryggbiff, näst bästa köttbiten efter filé...
Jap! :)
grytan blev helt okej men kotlettköttet hade jag inte kryddat när jag brynde det så det smaka inte så mycket trots kryddsättning sen i grytan. + att köttet blev lite torrt faktiskt. men själva grytan blev jättegod smak.
Varför skulle man inte kunna göra gryta på kotlett? Man kan göra av vad man vill så löart.