• Barba Söt

PCOare som rör sig mot ett +!

En peppande tråd för oss PCOare med det lilla "extra" (runt midjan) som vet att vägen mot vårt efterlängtade plus går genom viktminskning. Hur vi gör det är inte lika viktigt som ATT vi gör det!

Här peppar och stöttar vi varandra genom viktminskning, motion och vardagens glädjeämnen och vedermödor!!!

• Svar på tråden PCOare som rör sig mot ett +!
  • gemigsinnesro

Hej, nu hittade jag hit istället. Jag bytte lchf diet mot viktklubb mitt i veckan och trodde därmed att jag skulle få räkna med ett par extra kilon idag då kolhydrater binder vätska. Så med stor bävan ställde jag mig på vågen i morse (min officiella vägdag) och till min stora lycka hade jag i alla fall blivit av med 700 gram. Kändes jätteskönt.

• Barba Söt

Gratulerar!! Jag väger mig hela tiden... vet att det är precis mot alla regler, men blir så motiverad om jag går ner några gram... (blir inte lika motiverad om jag går upp, men känner då att jag kan hinna stoppa det)...

• gemigsinnesro

Hm...ja du det gör jag med. Jag väger mig säkert varje morgon men den vikten som räknas och förs in i viktklubb är den som visar sig på måndag morgon :). Och lite ligger det i vad du skriver...ifall vikten gått upp ett par gram ena morgonen håller jag nog mer eller mindre medvetet igen även om jag är sugen så jag håller på att gå åt bara för att det verkligen ska bli ett minus på måndagen.

• Barba Söt

Mm... jag är också med i viktklubben... fast jag fuskar nu för jag tycker inte det är roligt att skriva in om det inte är minus...

• gemigsinnesro

Nej det är klart att det inte är kul om det inte är minus. De veckor jag haft så har jag helt enkelt hoppat över och förhoppningsvis fått skriva minus veckan efter istället. Hur mycket har du tänkt dig att gå ner sammanlagt? Jag har gått ner 20 kg så nu är det "bara" 30 kg kvar :). Bäst att vara positiv ju och förhoppningsvis blir jag gravid någonstans där på vägen.

• Barba Söt

Jag har också gått ner ca 20 kg.... läkaren sa sist att jag skulle få behandling om jag gick ned till 87 kg.... dit har jag 7kg... men allra helst borde jag till 81kg för då får jag bmi 30.... alllra allra helst vill jag naturligtvis till 65 kg... för då vore jag smal... men en sak i taget... jag går ju ner för att bli tjock igen (eller på tjocken snarare)

Jag väntar på den där spontana graviditeten som alla verkar få som går ner... men icke...

• gemigsinnesro

Ja jag med väntar på att helst bli spontangravid och äntligen så verkar ägglossning och mens kommit igång nu efter viktnedgången. Jag var ju gravid i maj-juni fast det slutade tyvärr i missfall vilket också känns som om det kanske beror på övervikten. Det enda positiva med det är ju vetskapen om att jag och sambon åtminstone kan bli gravida ihop. Jag väntar med spänning på samtal från fertilitetskliniken nu i början av september för att kanske få pergotime om det behövs för att få regelbunden ägglossning. Vi får fortsätta kampen mot kilona fast jag tycker vi varit duktiga som det är och hålla tummarna för ett + :).

• Moncabang

Hittade oxå hit. =)
    Förkylningen sitter kvar i kroppen och har haft feber idag...längtar tills jag kan ge mig ut och springa. Hösten och vintern är som gjord för jogging. =)
    Imorgon skall jag börja äta bättre, men så kom jag på att jag skall på utbildning hela dagen och det blir dessa förbannade kakor i alla pauser...hoppas dom har äpplen oxå...attans! Jag får börja på onsdag istället då...

• Sunblast

Nu har jag oxå hittat hit. Tack Barba för att du la upp tråden.

Känner igen det där Moncabang... tar vi imorgon.
    Jag har precis vaknat, skulle gått upp kl 9 för att gå o simma men jag snuzzade alarmet lite för många gånger.
    Jag jobbar natt och den senaste tiden har jag jobbat ganska mycket vilket gör att jag sover mycket med så just nu ligger jag i sängen med laptpen och en naturdiet.
    Under helgen har jag gått upp 2 kg men jag undrar om inte en del är allt jag samlar på mig inför mensen, jag hoppas det ialla fall.

Nu ska jag ta ringa mina föräldrar o hoppas på att deras hund vill med ut på 4-5 km.
    Ha en bra dag tjejer!

• Barba Söt

Hej!

Säg något peppande så att jag verkligen får ut ändan på promenad i dag... jag vet att det är fint väder... men hela mitt inre skriker JAG VILL STANNA HEMMA.

Men nåja, man har väl inget val... får se det som så att det inte är valbart...

Svar på tråden PCOare som rör sig mot ett +!