• Danne74

Vilka ringar använder ni...?

Vilka ringar bär ni på era fingrar?

Har de, förutom förlovnings/vigselringar, någon speciell innebörd för er?

Vilka material är de tillverkade av?

Använder ni dem alltid eller bara vid vissa tillfällen?

• Svar på tråden Vilka ringar använder ni...?
  • Nyfiken gul

Vänster hand:

Förlovningsring + vigselring

Höger hand:

Långfingret - designad silverring från Finland som har hängt med sedan tidiga tonåren och jag älskar den. På samma finger har jag också en slät guldring.

Ringfingret - en bred silverring med graverat mönster, en guldring med diamanter, en slät guldring och en silverring med en ametist.

Runt halsen har jag en bred silverring.

Det är bara förlovning och vigselring som har någon betydelse som sådant. Dom andra ringarna är bara vackra och jag har alltid på mig dessa ringar. Finns en story bakom mina andra guldringar men den är för lång och för personlig för att skriva här..

• linjes

Använder bara förlovnings och vigselringen jämt dygnet runt,gillar inte att ha ringar egentligen..

• Firefairy

har förlovningsringen "där man ska ha den", en ganska slät guldring

på vänster långfinger har jag en annan guldring med bokstäverna LOVE som sitter ihop O som ett hjärta med 2 små stenar i - fick den av min sambo på vår 5-årsdag

på högerhandens ringfinger en graverad guldring som från början är farmors vigelsring som mina föräldrar graverade något snirkligt på till min student.

har alla 3 alltid (om jag inte simmar)

• Choklad och Nötter

Inga ringar alls till vardags. Varken jag eller mannen. Tycker det ohygieniskt då man inte orkar ta av dom varje gång man ska laga mat, baka, diska, och duscha.

• Melva

Just nu inga alls då fingrarna är för tjocka, men annars så är det vigselringen på vänster ringfinger (guld med fyra rubiner och 8 diamanter) och förlovningsringen på höger ringfinger (guld bismarck). Dom passar inte att ha på samma finger.

Vid finare tillfällen har jag ibland en guldring med en safir och 4 diamanter på vänster långfinger.

Det är mina ringar det.

Vigselringen och safir-ringen har jag fått av maken i gåva så dom betyder mer än förlovningsringen (även om den också är betydelsefull).

Jag tar alltid av mig ringarna när jag ska laga mat, baka och sånt. Sover heller inte med dom på.

Svar på tråden Vilka ringar använder ni...?