• Katy Perry

Hjälp mig att föda ikväll!

Jag är gravid i fyrtionde veckan och är nu ganska trött på eländet. Har haft en graviditet från helvetet, bokstavligt talat.

Det vi har hört att vi kan göra själva för att få igång förlossningen är den berömda färdknäppen. Fler förslag? Någon med erfarenhet av bastubad?

• Svar på tråden Hjälp mig att föda ikväll!
  • MissLillan

det var en här på fl som skrev att hon blivit tipsad om att äta kräftor för då skulle vattnet gå. tror hon sa att hon ätit 15 st och bara några timmar efter så hade vattnet gått!! hihi du kan ju testa!

• VildaMathilda

Men problemet med kräftor .. köper man frysta så ska dom tina i 2-3 dygn innan man kan äta dom ....

• Nilou

Var på kräftskiva för nån helg sen,och dom kokade kräftorna och åt som varma,mycket gott. Så det borde ju funka.

• AannaH
    VildaMathilda skrev 2009-08-31 19:36:56 följande:
    Men problemet med kräftor .. köper man frysta så ska dom tina i 2-3 dygn innan man kan äta dom ....
    Finns färska kräftor i likadana paket som frysta..har sett på coop forum o konsum..men jag tror inte det hjälper med några färdknäppar allas Den kommer när den vill
    Robin -97 Nemo -05
  • Moggelover

ja år en hel ananas och en burk pepparkakor och efter ett par timmar gick mitt vatten.. prova det.. har hört fler som har fått igång det på samma vis.. lycka till

• Mamma Åsna

Basilika te! Läste här på fl idag att der är ruskigt effektivt på att sätta igång värkar. Värt ett försök kanske? Lycka till!

• Jag kom inte på något bättre

Vissa som ska funka.. ibland.

-Stark mat
    -Dansa (och då menar jag att riktigt svänga med höfterna!! :) )
    -Ha sex
    -Springa upp och ner för trappor
    -gå en riktigt snabb promenad

De är de jag kan komma på på rak arm.

• 1agången

Cykla på kullersten har jag hört ska vara bra.
    Lycka till!

• pamsa

Jag har testat hallonbladste med kanel och nejlika, inget har hänt här, men har hört att det har funkat för andra.

Ananas har jag också hört ska sätta fart på värkarna.

Basilika te ska tydligen vara effektiv ( sitter och dricker det nu).

Min kompis la sig i ett jätte jätte varmt bad och sedan drack hon kanelte , 13 timmar senare hade hon bebben i sina armar:D...

jag har testat det mesta men inte lyckats med nåt än så länge... hoppas det funkar för dig.. Håller tummarna!!!

Svar på tråden Hjälp mig att föda ikväll!