• nyla

Cypern vilket hotell?

Hej. Funderar på att åka till cypern nu i oktober, har kollat solresors paradise village & Hotel Dome Beach men även Fritidsresors Blue village Castillo... Någon som varit på någon av dessa? Allt av intresse! =) Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Cypern vilket hotell?
  • ullisg79

Vi ska till Cypern nu i oktober, fast vi ska åka med Ving och bo på Panthea Garden med All Inclusive. Har aldrig bott där innan, ej heller varit på Cypern, men en i vårt ressällskap bodde på det hotellet förra året och tyckte det var toppen. Så tycker även kolleger till mig som bott där. {#lang_emotions_cool}

• Tonic

Det verkar vara Agia Napa ni ska till...

Jag bodde på Blue Village Nausicaa Beach när jag var på Cypern första gången...men det ligger i Fig Tree Bay...men där är ju fint också...

Vi bodde där 1988 och jag kommer ihåg det som ganska lyxigt redan då...då fanns inte allt som där finns nu...typ en pool och bamse klubb, tillgång till en massa leksaker och spel/sport utomhus som badminton och volly boll..
    Härlig restaurang och god glass på hotellet...

• anna klara

Bodde på Atrium i Larnaca i somras. Nära till stranden, stan och pool på hotellet. helt okej...

• Inglan

Blue villige Callisto är helt underbart! De har flera pooler och egen strand som hör till hotellet. Detta är utan tvekan det bästa hotell jag bott på och ska du resa med barn är det lugnt och rent. Nackdelen är att det är en bra bit till centrum men det finns några restauranger och affärer i närheten. Trevlig resa!

• sandbacken

Callisto är jättefint hotell, ligger perfekt läge och man vill gå intill stan. Men dom andra hotellen ligger vid en finare strand som heter Macronissos Beach, men då får du ca 4 km till stan i stället så frågan är hur långt du vill ha till stan. Men jag rekommenderar att åka och bada vid Macronissos även om du inte bor vid den stranden du kommer inte att ångra dig. Jag har varit på Cypern 18ggr och bott på olika hotell. Det är ett underbart ställe med god mat och trevliga människor. Fina stränder och vatten.

Svar på tråden Cypern vilket hotell?