• anju79

Fult ärr efter kejsarsnitt. Vad göra?

Jag akutsnittades i januari och mitt ärr är inte alls fint. Sitter högt och är upphöjt. Vet inte om det läkt konstigt eller vad. Mina vänner som gjort ks har fina släta ärr men mitt "buktar ut". Vad kan man göra? Vända sig till nån läkare o be dom göra om det? Plastikkirurgi?

• Svar på tråden Fult ärr efter kejsarsnitt. Vad göra?
  • bustösen

jag har två ärr, ett från 2000 och ett från maj i år, och det råd jag kan ge är att vänta något år till före du gör ngt, ärret hinner ändra sig och blekna massor på något år till!

• anju79

Men de andras är runt 1 år gamla o ser fina ut. Mitt är ojämt o rött/rosa

• bustösen

om du mår väldigt dåligt över ditt ärr så prata med en plastikkirurg om det, tror de kan skära bort det gamla ärret och göra ett nytt (men är inte säker på detta) men det är inte omöjligt att det blir bättre inom ett år eller så :)

• Tygtiiger

Ärr är oftast som fulast (röda och upphöjda) efter något halvår. Det tar gott och väl ett år för ett ärr att läka helt. Så titta på det igen i februari - mars och prata då med en plastikkirurg om du tycker det är väldigt besvärande.

• Sandy248

Har också skitfult ärr efter kejsarsnittet. har gjort 2st. den senaste nu i juni. då sa dem att de skulle snygga till det förra. jo men jo visst. det vart bara mycket värre :( är bara plastkirurgi dem hänvisar till. hur gammalt är ditt ärr?

Svar på tråden Fult ärr efter kejsarsnitt. Vad göra?