• Mandragora

Stig Lindberg + Coop

Från och med i dag firar KF sitt jubileum med att sälja kaffekoppar, servetter och kökshanddukar med mönstret Fallande löv av Stig Lindberg i Coop-butikerna. Jag var på plats runt lunchtid för att handla i min lokala butik och knep de sista förpackningarna med kaffekoppar. Det verkar ha varit rusning. Jag har vänner runt omkring i södra Sverige som har berättat om hur folk har hamstrat.

Visste ni om försäljningen? Fick ni tag på vad ni ville ha?

• Svar på tråden Stig Lindberg + Coop
  • Mammut och Papput

Nej, ej hört. Ser nu bilder och tycker inte att de var några höjdare. Handlar efter smak och inte efter skapare ;) Men nog tror jag att Stig Lindberg drar en hel del folk.. =)

• Mandragora

Jag handlar också efter smak och tycker att grejerna var himla fina. Men så älskar jag Stig Lindbergs design också.

• MrsMurphy

Såg reklamen på tv om detta idag. Jag älskar den serien! Men nu när jag googlade såg jag att den redan dykt upp på tradera. Faaaaaaaaan vad sur jag blir!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Mammut och Papput
    Mandragora skrev 2009-09-01 00:05:26 följande:
    Jag handlar också efter smak och tycker att grejerna var himla fina. Men så älskar jag Stig Lindbergs design också.
    Jaja, det måste man ju få göra =) Men jag är kräkless på honom det känns liksom inte unikt längre precis... =)
  • Mandragora
    MrsMurphy skrev 2009-09-01 00:08:54 följande:
    Såg reklamen på tv om detta idag. Jag älskar den serien! Men nu när jag googlade såg jag att den redan dykt upp på tradera. Faaaaaaaaan vad sur jag blir!
    Jaså det finns till och med TV-reklam om det. På tradera är det väl rejäla överpriser. Kolla på ditt Coop istället.
  • MrsMurphy
    Mandragora skrev 2009-09-01 00:18:05 följande:
    Jaså det finns till och med TV-reklam om det. På tradera är det väl rejäla överpriser. Kolla på ditt Coop istället.
    Var det som var planen men folk lär ju ha hamstrat men vi får se hur det går imorgon.
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • karmasus

Jag gillar mönstret och har köpt 2 muggar och några kökshandukar.
    Fanns kvar efter jag handlade igårkväll.

Undrar hus stor upplagan är. Begränsad upplaga är relativt speciellt när Coop har det haha

Finns de redan på Tradera? Länk?

• Rödklint

Läste om det för ett tag sedan och igår när vi var på coop så fick jag syn på dem. Gillade mönstret, tycker det piggar upp. Köpte 4 muggar 1 handduk och 2 frp servetter. Billigt var det också, speciellt om man har med mera-kort Köpa på tradera skulle jag dock inte göra.

• Mandragora
    karmasus skrev 2009-09-01 12:50:54 följande:
    Jag gillar mönstret och har köpt 2 muggar och några kökshandukar. Fanns kvar efter jag handlade igårkväll. Undrar hus stor upplagan är. Begränsad upplaga är relativt speciellt när Coop har det haha Finns de redan på Tradera? Länk?
    Jag har bara sett en annons ute. Säljaren försöker att få 90 kronor för kopparna. Sök på fallande löv.
    Ari Gold skrev 2009-09-01 15:09:07 följande:
    Vad kostade de då?
    Om man är medlem är sakerna billigare. Jag är inte medlem så varje paket med två kaffekoppar kostade 59,90. Kökshandduken kostade 29,90.
  • Rödklint

Och är man medlem så kostar muggarna 39 kr/2st, handduken 19.90 och servetterna 19.90 för 20-pack.

• JuliusOchJag

Slut i hela stan!! Jag är just nu ruskigt irriterad för jag ser att folk har köpt upp och säljer på Tradera för fyra gånger pengarna!!! Jag tyckte jag var ute i god tid men icke!!!!!! Så sur!

♥ Viggo 2008 12 17 ♥
  • Becka B

Tycker muggarna är fina och har också varit runt och letat dem både förra veckan och idag, eftersom butikerna skulle få in mer i denna vecka. Men har fått till svar att det är slut i hela Sverige. Nån butik hade fått in 90 förpackningar idag och de var slut efter 45 minuter. Så trist! Nu säljs det massor av muggar på Tradera, "köp nu pris" är t ex 400 kr. Helt sjukt tycker jag! Skulle aldrig betala det för i Kina nyproducerade muggar som kostat 40 kr. Länk till Tradera för den som vill kolla in: www.tradera.com/search/result.aspx%F6v&search_category=-1&x=0&y=0.

• Mandragora

Oj vilka priser! Och värre lär det väl bli!

Då har man uppenbarligen fyndat med sina 4 koppar.

• karmasus

kolla i butikerna idag. Jag köpte 2 muggförpackningar till idag. Tar nog slut foooort!

Svar på tråden Stig Lindberg + Coop