• Anonym (Orolig mamma)

Lila under ögonen...

Jag har varit väldigt ledsen ca 1 veckas tid & förra natten hade min dotter svårt att somna in ordentligt.

I dag när vi gick till dagis så märkte jag att hon var lite snuvig när vi kom fram, men tänkte mest då att det kan berott på att det blåste lite ute.
    Berätta att det var svårt att somna under kvällen innan jag gick därifrån.

När kl är 14:43 får jag ett samtal att jag måste hämta henne för hon är ledsen...
    Men de vet ju att det tar en liten stund för mig att gå dit & skulle ändå hämta henne kl 15:00.

När jag kommer till dagis någon minut i 15 så blir min dotter jätteglad & vifftar med armar & ben som vanligt & ser att hon är lila runt ögonen då jag får förklaringen att hon gråtit riktigt ordentligt.

Personalen vet om varför jag varit väldigt ledsen den senaste veckan & kanske därför kämpat & försökt att hon skulle bli glad, men till slut fick nog?

Men varför var hon lila runt ögonen? Om hon nu grät så borde de väl hört av sig tidigare???

Min dotter är i vanliga fall den som är go & glad & bara tittar när alla andra ungar skriker!

Vad kan ha hänt? Behöver alla tips jag bara kan få!!!

I kväll är det samma sak...dottern vill inte somna ordentligt & febern låg på 37,7...som den gjorde när vi kom hem!

• Svar på tråden Lila under ögonen...
  • gaffsan

Hon kanske har fått öron inflammation , du känner ditt barn bäst , gå i morgon och kräv en undersökning  {#lang_emotions_sunny}

• Anonym (Orolig mamma)

Men hon har inte kliat sig vid öronen något vad jag sett!

Kanske ska be att få prata med personalen i morgon på personalrummet i lugn & ro ifall det är något som hänt?
    De kanske inte ville göra mig rädd/ledsen över något eftersom de vet att jag redan varit ledsen under en veckas tid?

Fy...kan inte komma till ro nu i kväll...
    Varför hörde de inte av sig tidigare för?
    Fick ingen anledning förutom att hon varit ledsen större delen av dagen...

• gaffsan

Hur gammalt är ditt barn ?

• Anonym (Orolig mamma)
    gaffsan skrev 2009-09-01 00:31:21 följande:
    Hur gammalt är ditt barn ?
    Hon är 1 år & har nyss skolats in...2:a veckan nu som hon går där...
    Känner mig så orolig... ='(
  • gaffsan

Men ta henne till en läkare och kolla upp henne , gå på din magkänsla {#lang_emotions_sunny}
    Det brukar stämma , lycka till

• Anonym (Orolig mamma)
    gaffsan skrev 2009-09-01 00:39:03 följande:
    Men ta henne till en läkare och kolla upp henne , gå på din magkänsla Det brukar stämma , lycka till
    Ok...känslan jag haft är att hon inte kunnat somna ordentligt för jag varit äcklad, förbannad osv på killen jag träffat ett tag som visade en helt annan sida för en vecka sedan...det var inte bara vi helt enkelt!
    Känslor smittas ju över & dottern kan säkert ha känt mindre kärlek de sista dagarna då jag varit helt tankespridd...

Han har hämtat sitt i morse här så vi kommer inte ses mer!

Kan de helt enkelt bara vara det tror du?
  • Anonym (Orolig mamma)

Ingen annan?

• gaffsan

Men din dotter är så ung , tror inte att hon översätter dina känslor i feber och
    förkylning , vill bara hjälpa dig

• Anonym (Orolig mamma)
    gaffsan skrev 2009-09-01 01:33:44 följande:
    Men din dotter är så ung , tror inte att hon översätter dina känslor i feber och förkylning , vill bara hjälpa dig
    Men hon va ju inte snuvig i kväll...febern var ju inte hög.

Hepp...är det bara jag som vet att känslor smittas över väldigt lätt till små barn?
  • gaffsan

Jo känslor "smittas" lätt till små ,men det gör även virus , Hon har ju uppenbarligen
    förkylningssymtom , varför tro att det är psykomonatiskt , för att du inte är i balans

• Anonym (Orolig mamma)

Men varför hörde de då inte av sig tidigare under dagen?
    När jag kom så var hon ju lila runt ögonen... ='(

Sak samma!!!

• gaffsan

Nä . inte sak samma  Din dotter kanske reagerar på virus med att bli flammig och
    röd i  och runt ögonen . Inget ovanligt

• Anonym (Orolig mamma)
    gaffsan skrev 2009-09-01 02:15:17 följande:
    Nä . inte sak samma  Din dotter kanske reagerar på virus med att bli flammig och röd i  och runt ögonen . Inget ovanligt
    Hon var inte röd i ögonen...såg ut som att hon hade blåmärken runt båda ögonen! ='(
  • gaffsan

Men gå på magkänslan och ta henne till en läkare

Svar på tråden Lila under ögonen...