Lhasa apso eller Shih tzu? Hjälp!
Lite nyfiken på dessa raser.
Någon som vill berätta lite?
Fungerar de bra i barnfamiljer?
Några rastypiska fel man bör kolla efter eller bör akta sig för?
Har båda småbarn och en äldre hund.
Lite nyfiken på dessa raser.
Någon som vill berätta lite?
Fungerar de bra i barnfamiljer?
Några rastypiska fel man bör kolla efter eller bör akta sig för?
Har båda småbarn och en äldre hund.
Har haft Shih tzu 2 st och dom är jätte bra med barn, såå snälla och tåliga, älskar verkligen den rasen, Lhas apso är ju större och kräver mera.
Shih tzu är så himla gulliga med barn och glada och frimodiga. Jag tror lhasan är mer tillbakadragen.
Men så mycket större är väl inte lhasa? Vad behöver de mer menar du?
nää inte så mycket större men större iallafall, ja jag tänkte på är dom inte hårigare än shih thu så mer jobb med päls och så.
Absolut Shih-tzu!
Vi har en Shih-tzu tik som är 3 1/2 år, tror inte man kan få en gladare, snällare och enklare hund! Har haft en Shih-tzu hane tidigare och han var likadan
Vår Signe älskar barnen (har 3), och alla deras kompisar, även vuxna såklart.
Hon är lugn men gillar att busa oxå, går gärna långprommisar i skogen, men kan oxå slappa en hel dag (allra helst om det regnar, hon vill inte blöta tassarna i onödan).
Shih-tzu kan ha problem med trånga nosgångar, det är bra att kolla upp, och tror även vissa ögonsjukdomar ( som starr) kan förekomma. Annars tror jag de är en ovanligt frisk ras
ja trånga nos gångar kommer jag ihåg våran hade, fick som anfall i mellan åt, man fick gnugga han lite på nosen gick det bort.
Ja shih tzu är underbara hundar, blir det nån mer hund här blir det helt klart en till shih tzu.