• Fisk i en skål

Ångrade du att du klippte håret riktigt kort?

Imorgon ska jag gå och klippa mig!..

Mitt hår räcker långt nedanför axlarna och jag har haft samma frippa nu i många herrans år..är urless på det och funderar på att klippa av det riktigt kort!.. 
    Men är jäkligt orolig att jag ska ångra mig...men det växer ju alltid ut!..
    Har ni som haft långt hår och klippt det kort,kort ångrat er?
  • Svar på tråden Ångrade du att du klippte håret riktigt kort?
  • Sol Angelica

Jag klippte av 80 cm!! Bästa jag gjort. Svalt och skönt, och man slipper tyngden i nacken. Och för att inte tala om vad man sparar pengar på schampo och balsam!
    Jag har inte ångrat mig en sekund.!

• Hedebris

mitt hår gick ner förbi rumpan när jag var 18år. klippte det så det blev 2cm kort :D Skithärligt!

• Liten blir stor

Mitt hår gick lite längre än axlarna och jag klippte bara bort ca 15 cm. Till en början tyckte jag att det var jätteskönt men nu har jag börjat ångra mig. Men de går rätt fort ändå för håret att växa ut igen.

• bili

Jag hade hår som räckte en bra bit under axlarna.
    Blekte sönder håret, och hade inget val än att klippa av det.
    Fast frisören lyssnade inte och klippte alldeless för kort.
    Jag ville ha till axeln, men gick där ifrån med hår som räckte
    till käken ungefär.

Jag ångrade mig nåt så brutalt. Använde löshår tills håret vuxit till axeln.
    Nu har jag långt och fint hår igen (en bra bit nedanför axeln) och slipper använda löshår!
    Men det tog 3 år för att det skulle växa ut.

• Burberry

Jag har sagt att jag aldrig mera klipper mitt hår kort.. Gjort det några gånger, och alltid ångrat mig.

Första gången var när jag var 8 år, andra gången när jag var 16 (började genast spara långt på nytt) tredje gången när jag var 27 (hade det kort 1,5 år innan jag började spara). Det känns liksom som om något fattas när man inte kan slänga med håret

• Pumpkin

Jag kommer aldrig någonsin mer klippa av mig håret! Har gjort det en gång och ångrade mig så grymt mycket att jag grät i veckor...

• uniMog

Ja.. varje gång

I can Cum Lauder
  • Atamon

Jag hade håret ner på halva ryggen ungefär när jag klippte mig kort för ett tiotal år sedan, ångrade mig inte. Sedan dess har det vuxit ut till långt med jämna mellanrum och jag har klippt mig riktigt kort emellanåt. Jag har aldrig ångrat mig. Som sagt, det växer ut igen. Iofs så växer hår olika snabbt men det finns å andra sidan extensions idag om man skulle ångra sig

• Trill

Jag har haft kort år en gång i mitt liv. Jag ångrade mig något så oerhört.
    Trots det höll jag det kort under ett års tid eftersom jag tänkte att jag kanske bara behövde vänja mig.

Nix pix!

Jag lät håret växa ut igen. Just nu börjar det bli riktigt långt och jag tänker ALDRIG klippa det kort igen.

• Catbride

Jag klippte håret, från att ha nått halvvägs ner på ryggen till en kort frisyr på ca 3-4cm längd.
    Jag var jättenöjd när jag gick från frisören!!
    Jag gick direkt till mitt jobb där jag träffade på min faster som säger: "nämen hej! Är det DU?! Jag trodde det var din mamma!!"
    Sen var jag inte så jättenöjd längre.

Nu är mitt hår lite längre än axellångt och har så varit de senaste 8-9 åren. Jag är liiite sugen på att klippa kort igen, men maken vill gärna att jag behåller mitt långa hår.

Svar på tråden Ångrade du att du klippte håret riktigt kort?