• Svar på tråden Ska man koka MEDELA amningsvårtskydd??
  • Kazeer

Efter varje amning sköljde jag av amningsnappen med kallt vatten och sedan tvättade jag av den med varmt vatten och en droppe diskmedel. Varje kväll kokade jag den.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • WickedCherrie
    Kazeer skrev 2009-09-01 09:24:38 följande:
    Efter varje amning sköljde jag av amningsnappen med kallt vatten och sedan tvättade jag av den med varmt vatten och en droppe diskmedel. Varje kväll kokade jag den.
    fick som för mig att man inte skulle koka dem..men det känns mer hygieniskt att göra det....de blir inte förstörda då?...typ blir vita?
  • lillasmilla

ja! jag gjorde som kazeer, kokade den och napparna tillsammans

• Cocco

Jag kokade dem en gång om dagen i början sen mer sällan. Men jag tvättade dem med diskmedel varje dag för då fäster de bättre när man har fått bort fettet från mjölken.

• Kazeer
    WickedCherrie skrev 2009-09-01 09:27:10 följande:
    fick som för mig att man inte skulle koka dem..men det känns mer hygieniskt att göra det....de blir inte förstörda då?...typ blir vita?
    Jag fick min amningsnapp, när sonen låg på Neo och där kokte de den varje dag.

Men precis som Cocco säger så måste man tvätta bort fettet från mjölken, annars blir de vita.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • WickedCherrie
    Kazeer skrev 2009-09-01 09:52:12 följande:
    Jag fick min amningsnapp, när sonen låg på Neo och där kokte de den varje dag. Men precis som Cocco säger så måste man tvätta bort fettet från mjölken, annars blir de vita.
    då ska jag koka dem BUMS
Svar på tråden Ska man koka MEDELA amningsvårtskydd??