• thatgirl

Vill ha en tatuering som betyder nåt..

Är sugen på en tatuering nu men jag vill ha en tatuering som betyder nånting.

Jag skulle vilja ha en symbol eller liknande som symboliserar mitt liv. Jag har i hela mitt liv fått stå på egna ben, med andra ord fått klarat mig själv medans andra i min familj har haft varandra.

Vet ni någon symbol, blomma eller liknande som kan vissa den betydelsen??

• Svar på tråden Vill ha en tatuering som betyder nåt..
  • Tecken

Har du själv någon fundering? För det är ju svårt för mig att komma på en symbol som är av betydelse för _dig_... Men jag brainstormar gärna

En maskros kanske?

• thatgirl

Jag skulle vilja ha en bild av nånting som har den betydelsen..

alltså om det finns nån blomma som betyder nåt av det eller ett djur som har levt som jag.. jag vet inte riktigt själv _vad_ jag vill ha.. haha

• thatgirl

"Jag klarar mig själv" ska den säga

• Stårschan

En isbjörnshona är väldigt utlämnad åt sig själv... Pippi är också stark men ensam - med sin pappa i Söderhavet och mamma i himlen.

• Tecken

Maskrosbarn pratas det ju om. Maskrosor kan växa överallt, även i karga miljöer. Därav förslaget med en maskros.

• thatgirl

Nån som kan ge ett förslag på hur bilden kan se ut..

Att jag som levt utanför familjen och gör även idag ändå har klarat mig och har ett bra liv idag.. det har varit tufft men idag har jag ny familj.

• Vienzi

En solros kanske? De står ju ofta själva och växer sig höga och stora.

• Stårschan

En glad maskros på en öde ö?

• Titti

Lotusblomman växer upp ur mörk dy, strävar mot vattenytan och solens ljus likt en människa som mitt bland världens grymheter och lidande kan förädla fram ett rent och vackert hjärta.

• thatgirl

En maskros eller solros tycker jag inte utstrålar så mycket styrka..

Jag skulle vilja ha nåt som verkligen _skriker_ ut att jag klarar mig minsann själv.

Kan man gå till en tatuerare och fråga om dom vill skissa på nåt som kan ge en sån bild? utan att man själv ens har nån aning om hur man vill ha?

• Stårschan

Om du verkligen vill att det ska vara så övertydligt att det inte kan missförstås av någon, så är det väl bättre att du tatuerar in en text "KAN SJÄLV!", snarare än en bild som måste tolkas.

• thatgirl

Om folk har svårt att tolka det eller inte det bryr jag mig inte om.. vill inte ha en massa text.. Jag vill bara att bilden ska visa att det är starkt.. en solros ser inte stark ut

• Stårschan

Men vad har du själv för idéer? Eller vad har du som du tycker ser för 'vekt' ut?

• Tecken

Floskeltoppens etta då: En ros med taggtråd runt? För att visa att du både är känslig och hård samtidigt?

• Stårschan
    Tecken skrev 2009-09-01 17:37:12 följande:
    Floskeltoppens etta då: En ros med taggtråd runt? För att visa att du både är känslig och hård samtidigt?

Eller en varg som ylar mot månskenet? Eller 'Amor vincit omnia'? Bara för att det är så vackert med latin...
  • Lördagkväll
    thatgirl skrev 2009-09-01 16:20:58 följande:
    Om folk har svårt att tolka det eller inte det bryr jag mig inte om.. vill inte ha en massa text.. Jag vill bara att bilden ska visa att det är starkt.. en solros ser inte stark ut
    Om du vill ha något som är starkt varför inte en storm? Typ ett rasande hav eller något..

Jag själv ska göra en fågel fenix då jag haft ett hårt liv under hela min uppväxt och att jag för ett år sen har börjat känna mig hel och må riktigt bra.. Den ska representera att aldrig mer kommer jag hamna i det där mörka helvetes hålet igen och att jag tagit mig ur det!
  • Tecken
    Stårschan skrev 2009-09-01 17:38:54 följande:
    Eller en varg som ylar mot månskenet? Eller 'Amor vincit omnia'? Bara för att det är så vackert med latin...
    Eller en kanin som biter huvudet av en sallad? Det vore tufft Det visar också på att du kan vara mjuk och samtidigt tar du ingen skit!
  • maggsan

Jag såg filmen Milion Dollar Baby,..

Hela hennes histora kändes som mitt liv.. Clint Eastwood kalla henne för Mo Chuisle vilket betyder min puls eller min älskling.. jag har det på underarmen för att symboliser att min puls slår oavsett vad som händer mig..

• tinkerbell

varför inte ordfrasen,,only god can judge me,,eller bara gud kan dömma mig,,
    jag tatuerade in min mans namn nyligen,,han betyder väldigt mycket för mig och kommer alltid att göra det,vi har vart tilsammans i 10 år och jag älskar han bara mer o mer för varje dag som går.

Svar på tråden Vill ha en tatuering som betyder nåt..