• Marre79

göra rent platt-tv:en

Sonen har satt fingeravtryck på nya LED-tv:n när jag försöker torka av å blir det bara ännu värre.
    Hur gör man rent skärmen på bästa sätt?

• Svar på tråden göra rent platt-tv:en
  • 071001

Um, tror inte man ska torka skärmen hur som helst utan med nåt speciellt medel. Jag får iaf inte torka vår tv med trasa fast Siri har kladdat.

• Lilda

Den funkar jättebra! Men var försiktig med de vassa kanterna. Tro det eller ej, det finns de som repat tvn med dem och påstått att det skulle gå på garantin

• Marre79

Vassa kanterna? Hur fungerar denna? Såg ut som en spray man skulle spraya på.

• Lilda

ah, jorå men det sitter en svamp på andra sidan som du kan gnugga lite med... men det är ganska intelligensbefriat att trycka så hårt så att det blir repor, man märker hur man ska göra

• Marve

Jag skulle också rengöra från fingeravtryck här hemma, visserligen en LCD men......

Jag började med en lätt fuktad trasa som det står i bruksanvisningen men det blev precis som för dig,värre och värre. Jaha så har jag förstört den här tv´n, var min tanke.

Pratade då med min svåger och han brukar använda vanligt fönsterputs å det funkar jättebra men, "Var noga med att tv´n är kall när man rengör"sa han.

Å se när tv´n var kall så var det ju jätte lätt att rengöra. Hade säkert även funkat med bara en fuktad trasa utan fönsterputs.

Så se till att tv´n är kall är mitt tips hur du än rengör skärmen. Lycka till!

• Jesster

Har skärmen en glasruta framför så kan fönsterputs funka men det är inte att rekommendera direkt på LCD-skämen då det kan förstöra den.

Den som söker han finner - www.google.se
  • PatMillian

Haha testade glasögonmetoden på våran LED tv. Det där när man gör imma på glaset å torkar å använde trasan man fick med i köpet. DET FUNKAR SKIT BRA! Det är sant. Lite jobbigt bara när tvn är 55 tum tex. Då tar det ju ett tag men prova. Det är gratis haha.. Lycka till Mvh

• plastjanne

Det finns att köpa i datoraffärer ett medel för att göra ren skärmar, screen cleaner wipes heter det, men man måste gå efter med en glasögontrasa och puttsa rent, och OBS på kall skärm

Svar på tråden göra rent platt-tv:en