Kattlåda som inte släpper ut lukt?
Funderar på att köpa kattunge men kommer ihåg sedan sist att kattlådan luktar så äckligt även om det inte är en massa avföring i lådan.
Har sett sånna hus, men finns det någon sort som är bättre än någon annan?
Funderar på att köpa kattunge men kommer ihåg sedan sist att kattlådan luktar så äckligt även om det inte är en massa avföring i lådan.
Har sett sånna hus, men finns det någon sort som är bättre än någon annan?
beros nog med på vilken sand du använder. När jag hade katt använde vi vit "sand" som var som kristaller som kapslade in kisset så kiss lunkade de aldrig, däremot så fort hon bajsade luktade de men då var de ju bara att tömma. Supersmidig "sand".
Jag har ever clean. Den är underbar och katterna luktar gott när det varit på toaletten :) Jag har lavendel och tycker den är super! Luktar aldrig bajs eller kiss..
Har ocksa funderat pa att kopa en katt och har last mycket om olika sand.
Man ska tydligen inte anvanda den med kristaller, det var en katt som skurit sig illa i foten efter att ha fatt in en san kristall i foten.. Tank pa det..!
Hus är bra. De har ett filter upptill och detta bör bytas regelbundet, då det suger åt sig lukt och gör att det kan lukta. Man kan också frysa in det mellan varven - frysgraderna tar död på den dåliga lukten. (Funkar på äckliga gympaskor skor också )
dom husen..vi har ett hus och våran katt blir inlåst asgarv.
värsta idiot krafssandet hör man på nätterna.så jag bytte till vanlig låda.
Vi har ett hus som vi tagit bort luckan på framtill.
Använder "pussi, i blå påse" kattsand. Superbra!! Ingen lukt alls. Vi har tre katter och sanden är dryg och luktfri oavsett om de kissar eller bajsar.
Vet att min kompis som använder nå billigare sand har en enorm stank i sin lägenhet.
Men det är inget vi har upplevt på 8 år som vi haft katterna och använder pussi.
Lycka till
Jag säger också att det beror på kattsanden! Den enda som inte luktar är EverClean. Men visst, du får ju rensa bort kiss och bajs några gånger om dagen, den kan ju inte ta bort lukten från det. Men finns det inget i lådan så luktar det inte!
Därför tycker jag också det är äckligare med låda med tak, det blir inte att man ser när den är smutsig, den är svårare att rengöra (man måste ju ta av taket) och så blir det dammigare inuti när katten krafsar. Jag skulle inte vilja stå i det dammolnet och krafsa.
I min erfarenhet beror det lika mycket på lådan och dess placering som på sanden.
En vanlig öppen låda luktar betydligt mer än en med huv. Nu har vi vår huvlåda i en kista och det luktar mycket lite och bara när man är nära.
Kom ihåg att badrummet inte är den bästa platsen för en kattlåda då luften blir väldigt fuktig när man duschat eller badat och sanden tar då upp en del av fukten och förlorar en del av sin uppsugningsförmåga.