• Fisk i en skål

Jag har tappat bort internetdosan..måste man betala för en ny?

Tappade bort min internetdosa för ett par dagar sedan,har vänt upp å ner på hela lägenheten...Har Swedbank...har hört att om man tappar bort dosan får man en ny för 300:-... känns så surt å betala 300:-...slår vad om att när jag köpt den kommer jag hitta den gamla inom 30 sekunder då jag kommit hem!

Ngn som vet hur de funkar?
  • Svar på tråden Jag har tappat bort internetdosan..måste man betala för en ny?
  • Alfy85

Hmm jag behövde inte det när jag tappade min.

• Fisk i en skål

Har sökt igenom swedbanks hemsida efter info om borttappade dosor!..

Men hittar inget sånt!...
  • Pretty Banana

Vanligtvis får man betala, men ibland får man dem gratis. Du kan ju alltid testa att låtsas bli förvånad över att den kostar så mycket och säga typ "ja jag har ju i och för sig en bankdosa från Nordea också så jag skulle ju kunna börja använda den istället" och låtsas fundera lite, så kanske de bjuder på en ny dosa.

• Elli47

Man får ju inte en ny tidning på kiosken heller om man tappat bort den gamla {#lang_emotions_wink}
    Men visst kan det hända som nämnts ovan att en del banker är schyssta och ger en ny utan kostnad... men det vanligaste är nog att har man slarvat bort en grej så får man betala för att få en ny...

Har precis fått besked om att nytt busskort till sonen kostar 50 kr, han lyckades tappa bort sitt efter en vecka i skolan... grrr...

• Fisk i en skål

Ringde banken för en liten stund sedan för att höra efter...Precis då hittade jag dosan=)..

Tur att jag inte sprang över till banken å pröjsade för en ny=)
    Tack för hjälpen=)
  • Småtokig

Jag tappade bort min och vände upp och ner på lägenheten men hittade den inte. Så jag fick snällt gå till banken och betala 250 kr. Inte ens när vi flyttade kom den fram men nu i somras så tömde jag en väska som har varit med till bygget bland annat (alltså en väska som vi normalt sett aldrig använder och framförallt inte jag) I botten på den låg den. Men nu hittar jag inte kvittot så att jag kan få pengarna tillbaka när jag lämnar in det. Det har antagligen försvunnit i flytten. Men har ett par ställen till att leta på.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Elli47

De är dyra nu för tiden... när jag skaffade min dosa kostade den 60 kr om jag minns rätt!! Jag har kvar samma dosa än i dag och den håller hur bra som helst! {#lang_emotions_sunny}

• LyckligtSlut

Mm, det kostar 250 kr, sist jag var där iaf. Bara att fortsätta leta eller betala tyvärr...

• LyckligtSlut

Fisk i en skål skrev 2009-09-01 15:38:05 följande:

Ringde banken för en liten stund sedan för att höra efter...Precis då hittade jag dosan=).. Tur att jag inte sprang över till banken å pröjsade för en ny=) Tack för hjälpen=)
    Hurra!!!
  • greenfish

När jag blev av med min i en flytt ville min kompis att jag skulle ljuga och säga att jag hade tappat den i en gatubrunn. För ifall jag tappat den där så hade jag ju inte kunnat plocka upp den eller hur hon nu menade.

När jag kom till banken sa jag som det var, att den hade försvunnit i flytten och jag fick stå mitt kast nu när det faktiskt var jag som slarvat bort den. Det slutade med att jag fick den gratis... =)

Finns det en kostnad och de som tar ut kostnaden kan få den att försvinna, då är det verkligen inte läge att ljuga, de ser igenom det. Bättre vara ärlig och hoppas på det bästa!

• jenny99

Jag tappade bort min för en månad sen,fick den GRATIS.

För 2 år sen råka jag göra sönder min,olycka,fick en ny GRATIS.
    Fick välja färg bägge gångerna hi hi.

• Fisk i en skål
    jenny99 skrev 2009-09-01 19:08:17 följande:
    Jag tappade bort min för en månad sen,fick den GRATIS. För 2 år sen råka jag göra sönder min,olycka,fick en ny GRATIS. Fick välja färg bägge gångerna hi hi.
    Gjort sönder den har jag gjort ett antal gånger också..fick den bytt gratis alla gångerna då!
  • Natosh

Bara säg att den blivit snodd så behöver du inte betala

*duckar för tegelstenarna*

Svar på tråden Jag har tappat bort internetdosan..måste man betala för en ny?