• PippiLottan

ÄL på vilken cykeldag med pergo?

Har ätit en kur pergotime och fick utslag på ÄLtest först på dag 19 i cykeln.
    Tog inget blodprov denna gången då vi var utomlands.
    Törs man tro att det var ÄL när det var så sent i cykeln?
    Vilken dag brukar ni andra få ÄL med pergokur?

• Svar på tråden ÄL på vilken cykeldag med pergo?
  • Florence

Hej!
    Jag har fått äl på dag 17 på min första pergokur och andra kuren vet jag inte då jag inte testade men cykeln var 35 dagar så då borde äl ha varit runt dag 20... Man kan hur som helst få äl sent när man äter pergo :)

• PippiLottan

Hoppas att det var så att den fungerade då! :)

• trisslotta

dag 16 senare än vanligt, funkade säkert :)

• Sereena

jag fick på dag 18-19 ungefär förra månaden...

denna omgången vet jag inte om det blev ÄL...fick inte något starkt streck på ägglossningstest. Gjorde inte heller något blodprov.

Kan man be om att få göra det? När jag ringde till kliniken och frågade om jag skulle göra blodprov även denna månad för att se om jag haft ägglossning, så sa de att jag inte skulle det eftersom läkaren inte skrivit att jag skulle det...???
    Jag hade gärna velat göra det, eftersom det inte verkade som om jag fick ägglossning denna månaden...
    Inte heller ska jag göra något VUL mer...men det kanske är lugnt, eftersom jag inte blev överstimulerad av enkelkur... eller vad tror ni?
    Jag hade ju helst velat kolla igen, men de verkar lite aviga på den kliniken jag går på... inte lätt att få någon tid...

Svar på tråden ÄL på vilken cykeldag med pergo?