• vinterlärka

Tvålpump- skumtvål?

Är det någon som vet om och var man kan köpa en tvålpump som gör att tvålen blir till skum?
    En vän köpte en sådan till mig i Kina, men den gick tyvärr sönder
    Har försökt att leta på nätet, men får bara upp stora pumpar som är avsedda till företag.
    Vet ju att det finns skumtvålar att köpa och flaskan kan man säkert fylla på när tvålen tar slut, men man vill ju helst ha en fin tvålpump på handfatet.
    Spelar ingen roll om den finns i någon butik här i Sverige eller på nätet.

• Svar på tråden Tvålpump- skumtvål?
  • Empan81

Sonens barnpumptvål gör att det blir skum. men det trodde jag hade med tvålen att göra.

• uniMog

är själva pumpdelen trasig eller behållaren?

I can Cum Lauder
  • vinterlärka

Tack för era svar!

På vissa kan det nog ha med tvålen att göra, men på den jag fick skulle man blanda tvål och vatten och ha den speciella pumpen så blev det skum.
    Jag tror det är själva pumpen som är trasig. Vi har kastat den.
    Ska kolla in barnmodellerna

Tycker dte är så konstigt att de inte har något utbud för "skumtvålpumpar" för det är verkligen ljuvligt att tvätta sig med skumtvål! Tycker jag i alla fall.

• vinterlärka

Haha, ja det var verkligen till barn. Palmolive borde göra sådana till vuxna ockå ju.

• vinterlärka

Jag hittade faktiskt en sådan flaska här hemma nu. Hade köpt en duschkräm med skum till pojkvännen för några år sedan och när den tog slut sparade jag den just för att få skumtvål. Den är stor och tråkig, men det får man ta tills de kommer på den briljanta idén att göra fina skumtvålspumpar.
    Nu har jag härlig mousse ute i badrummet

Et tips är alltså att spara era sådana flaskor och fortsätta göra skumtvål. Blir mycket mer ekonomiskt också då det inte gå åt alls lika mycket tvål.

• vinterlärka

Nu är jag supertjatig, men har någon lust att hjälpa mig?
    Hittade tvålpumpen här, men är inte så bra på engelska.

www.solutions.com/jump.jsp&itemType=PRODUCT&path=1%2C2%2C5%2C39%2C198&iProductID=11013

Är "Foam Pump" och "Pure soap" två delar som man köper?
    Vad kostar det i svenska kronor?
    Är det riskabelt att köpa därifrån med tanke på tullavgifter och liknande?

• uniMog

ja pumpen och tvålen är separat men du kan ju stoppa in vilken tvål du vill.

I can Cum Lauder
  • uniMog

..men de skickar inte utomlands.

I can Cum Lauder
  • uniMog

aha förlåt det gör de visst ! mendu måste ringa.

I can Cum Lauder
  • vinterlärka

Tack pejgan!
    Tur att jag har er här Hade totalt missat att de inte skickar utomlands.

• vinterlärka
    Pejgan skrev 2009-09-01 17:03:00 följande:
    aha förlåt det gör de visst ! mendu måste ringa.
    Oj, låter lite krångligt, men bra att de skickar iaf Får leta vidare annars, men det verkar inte vara så vanligt med sådana pumpar.
  • uniMog

de skickar utomlands men du kan inte beställa internationellt online utan måste ringa.

I can Cum Lauder
  • oleb
    vinterlärka skrev 2009-09-01 16:07:32 följande:
    Är det någon som vet om och var man kan köpa en tvålpump som gör att tvålen blir till skum?
    Hej!

Hittade detta inlägg vi aGoogle när jag sökte efter en sådan pump. Letade vidare och har nu hittat och beställt från .....

www.aromantic.co.uk

5st Foam Bottle, Semi-Transparent Plastic (150ml) för £12.08 inkl VAT och frakt.

Detta gör i svenska kronor ca 30kr/st!

Hoppas någon annan får hjälp av detta.......

/Ole
  • vinterlärka
    oleb skrev 2009-10-07 21:06:00 följande:
    Hej!Hittade detta inlägg vi aGoogle när jag sökte efter en sådan pump. Letade vidare och har nu hittat och beställt från .....www.aromantic.co.uk5st Foam Bottle, Semi-Transparent Plastic (150ml) för £12.08 inkl VAT och frakt.Detta gör i svenska kronor ca 30kr/st!Hoppas någon annan får hjälp av detta....... /Ole
    Hej!

Trevligt, inte bara jag som letar

Tack för tipset! Ska försöka hitta den på sidan, det var lite klurigt. Jag som är kass på engelska också.
  • Lajkie

Vi hade sån när jag jobbade på restaurang, så kolla nån rest.grossist?

• Perå

Jag handlade skumtvål i Täby-Stockholm hos
    SAS LIN Stationsv.21 08882000

Svar på tråden Tvålpump- skumtvål?