• SVE

hallonbladste farligt?

Visste för de första inte vart jag skulle lägga frågan men testar här.

Jag har beställt hallonbladste och skrivit om de i min blogg och självklart har min mammma läst det.
    Hon sa att hon inte tycker jag ska dricka det, men nästan alla gör ju det så jag undrar nu ska jag skita i det eller?

• Svar på tråden hallonbladste farligt?
  • pamsa

här har du mer info

"Hallonbladste
    Barnmorskor i alla tider har föreskrivit en kopp hallonbladste under graviditetens sista månad för att sätta i gång förlossningen. Det finns inte någon forskning som bevisar att det kan starta förlossningen men gott om anekdotartad bevisning att det gör verkan.
    Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern.
    Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38. "

www.niomanader.se/content.asp

• SVE

Tack så mycka ska läsa mer. (som att jag inte redan läst en del)

• pamsa

mina vänner har använt hallonbladste och tycker att man inte blöder lika mycket under och efter förlossningen, för vissa kan förlossningen sättas igång.

Jag har druckit hallonbladste sedan v36 och det har inte hänt ngt, är i v38 idag

• Lucasmamma

Tack! Tänkte ta det sen när det börjar närma sig Har inte provat med de andra barnen men nu vill jag inte att bebis ska komma på julafton

Lucas 030212, Linnéa 080510 och bf 091212
  • Smilla 78

Jag dricker det mest för att blöda mindre och läka fortare efter förlossningen, har inte märkt nån större förändring just nu med mera förvärkar pga teet

Lycklig mamma till Neo 2 år! Bf 12/9 2009
  • SVE
    Lucasmamma skrev 2009-09-01 18:08:28 följande:
    Tack! Tänkte ta det sen när det börjar närma sig Har inte provat med de andra barnen men nu vill jag inte att bebis ska komma på julafton
    Alltså det finns ju att köpa i hälsokostbutiker eller life butiker men jag fick tips av en bekant att köpa det där för att det ska bara 100% ? Vet inte om de finns olika men ja där beställde jag de iaf hehe.
Svar på tråden hallonbladste farligt?