CK82 skrev 2009-09-01 18:15:33 följande:
Idag betalade jag in premien för vår sons sjukvårdsförsäkring, jag och min sambo har det sen tidigare och nu känns det kanon att vår son får bästa vård snabbt om han skulle behöva det!Har märkt att det är lite känsligt med sånna här försäkringar bland folk...Så vad tycker Ni?Jag tycker att det är kanon med våra försäkringar!Fri privatvård inom max 3dagar, operationer inom max 10dagar och alltid på jättefina sjukhus! Sen ingår hjälp i hemmet, mediciner, hotell, transport mm.Vill inte alla ha en sådan försäkring innerst inne?
Har själv försäkring på Barnsjukhuset Martina och vi träffar en och samma jättetrevliga läkare där hela tiden istället för att gå på Vårdcentralen och träffa olika läkare varje gång, man är också välkommen inom samma dag nästan alltid och de är tillgängliga för allt från skrapsår till riktiga åkommor som man annars får sitta i timmar på Vårdcentralen.
Och jag tror inte det är en klassfråga; vi betalar (tror jag) runt 250 kr i månaden för det; och det har nog alla råd med. Man betalar ju ofta mer i bilförsäkring, och kanske behöver vi välja bort en middag ute, frugan och jag, men vad är viktigast. Bilen eller barnen?
Därimot vet jag att vi fått beska komentararer flera gånger att vi är överklass svin som inte tycker den vanliga sjukvården duger. Att vi skulle vara bättre eller så. Det är ju ren lögn; jag tycker den är jättebra men man hör ständigt historier om sjukvårdsrådgivningen som inte riktigt gör sitt jobb och då föredrar jag att betala 250 kronor för att få personliga, bra råd av någon som faktiskt känner våra barn.