• 1111

Har du köpt LIVA EK och/eller LIVA LUX på Jysk

Jag undrar om någon här köpt ett LIVA ekbord med tillhörande stolar, isf vilka stolar. Jag undrar om det är schysst kvalitet på bordet, stabilt osv. OCh stolarna jag funderar är LIVA LUX. De ser fina ut men frågan är om det är bra kvalitet på jysk... Någon som kan förtälja..?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-01 22:57
    Länk till LIVA

www.jysk.se/130/303/S365550/a/catalog

• Svar på tråden Har du köpt LIVA EK och/eller LIVA LUX på Jysk
  • Cuthalion

Rent generellt så är det väl sällan bra kvalité på Jysk enligt min erfarenhet. Brukar vara så att man får det man betalar för tyvärr. Men det kanske är annorlunda med just det setet

• virvelbladet

jag har ett LIVA soffbord i ek, det är jättefint och bra kvalité

• 1111

Ja det är ju sant att man får det man betalar för... haha. Själv har jag en Liva tvbänk och har haft i snart tre år den är fin.

Hoppas nån har bordet och stolarna och kan ge en recension...

3500 kronor är ju inte så mkt att snacka om. Nu har jag en Gustaviansk matsalsgrupp men är less och vill gärna ha ek...

• Pernilla3

Hej Vi har det bordet och är supernöjda. det är stabilt och bra kvalité tycker vi. Har haft det i 4 år nu. Man får se till att olja det då och då.

• Pernilla3
    Pernilla3 skrev 2009-09-02 10:59:55 följande:
    Hej Vi har det bordet och är supernöjda. det är stabilt och bra kvalité tycker vi. Har haft det i 4 år nu. Man får se till att olja det då och då.
    Liva ek har vi
  • Jennnyn

Vi har Liva matsalsbord i ek. Har haft det i 4-5 år. Som ovanstående skrev, får man olja in det ibland. Annars upplever jag det som ett bra och stadigt bord till ett bra pris.

• 1111
    Jennnyn skrev 2009-09-02 21:57:26 följande:
    Vi har Liva matsalsbord i ek. Har haft det i 4-5 år. Som ovanstående skrev, får man olja in det ibland. Annars upplever jag det som ett bra och stadigt bord till ett bra pris.
    Hur funkar bordet med barn som ska slå bestick i skivan och kladda och så blir det inte fläckar som inte gå få bort`
  • 1111
    Jennnyn skrev 2009-09-02 21:59:36 följande:
    www.jysk.se/130/132/3659700/a/catalog Dessa stolar har vi till bordet...
    jAG HADE tagit dom stolarna om benen varit i ek... inte snyggt med bok enligt mitt tycke hehe

jag funderar på bordet gamma för det är lite längre och billigare som paketpris nu...
  • Ari Gold

Jag har haft Jysks Liva matbord och vi har tre barn. Det höll oerhört bra tycker jag, inga fläckar eller hack under dde 3 år vi hade det. Och ett jättebra andrahandsvärde.

Det enda dumma var att vi valde stolar med textilsits som var svåra att få rena. Och så är bordet öve rhuvud taget för modernt för vår stil egeentligen så vi sålde det efter ett tag.

Jag kan tipsa om att Jysk har någon slaggs skum "rullande rea" på hela sitt sortiment så under det halvår jag kikade på bordet var det på rea tre gånger till helt olika priser. Jag skulle aldrig köpa något till fullpris på JKysk för maan vet att det snart kommer till nedsatt pris igen....

Gav 2500 för vårat bord inkl 4 stolar. Sålde det för 2000 sedan och hade nog kunnaat få mer för jag fick många svar.

• Pernilla3

Vi har också tre barn. det blir slag och kladd..men det ser bra ut ändå. Inga hack eller så och lätt att torka av.

• Jennnyn
    1111 skrev 2009-09-02 23:26:10 följande:
    Hur funkar bordet med barn som ska slå bestick i skivan och kladda och så blir det inte fläckar som inte gå få bort`
    Jag upplever inte det bordet som mer ömtåligt än något annat. Klart det kan bli märken om man hamrar med besticken, men det blir det ju på de flesta bord De enda fläckarna vi fått på bordet, är sådana där "vattenfläckar" som lätt blir om man ställer glas direkt på bordet utan underlägg. Gnuggar man med lite möbelpolish försvinner dessa lätt.

Jag var också lite skeptisk mot stolarna innan vi köpte dem. Även om det inte är exakt samma färg som bordet, upplever inte jag några stora kontraster. På mina är det ganska ljus "bok-färg". Däremot tycker jag gott att stolarna kunde haft ek-ben, eftersom de flesta bord från JYSK är i just ek.
  • 1111

Det var fina svar ni gav. Det blev Gamma 180 cm bord och 6 stycken Gammastolar till jag tänker klä om sitsen direkt med vanligt tyg med tanke på barn och kladd och ta bort det sen när barnen är stora och slutat kladda då är ju stolsitsarna som nya... hehe

Ek är nog det mest tåliga trämaterial som finns och extremt inne just nu men frågan är HUR LÄNGE? Kvinnan på Jysk sa att detta priset 3000 kronor gäller till den 6 september sedan går det upp igen för att sedan sänkas den 21 september... jag tycker dom har rea och halva priset på nästan allt lite då och då precis som Hemtex brukar ha nu vet jag inte men det känns som om det är 50 % i hela eller halva butiken var och varannan vecka... Det är väl ett sätt att lura oss konsumenter.. det funkar ju i alla fall... hehe

Har förresten ett ekbord i köket som dottern har ritat med svart spritpenna - vet någon om det går att få bort..?`Nu är det iof ett tag sedan så det kanske är för sent..?

Svar på tråden Har du köpt LIVA EK och/eller LIVA LUX på Jysk