när börja med klocka/knyta rosetter
Vid vilken ålder lär man sig klockan?
Vid vilken ålder lär man sig knyta rosetter, typ på gympadojjorna?
Tacksam för svar!
Vid vilken ålder lär man sig klockan?
Vid vilken ålder lär man sig knyta rosetter, typ på gympadojjorna?
Tacksam för svar!
Det där är väl väldigt individuellt, men vår dotter började lära sig klockan i 6-års då de tränade lite på det där. Sedan har de fortsatt med klockan i 1:an. Hon är nu nyss fyllda 8 och kan klockan, men faktiskt inte knyta rosetter! Det är något som ligger lite över mig och jag har sagt till henne att nu måste vi hårdträna på det så att hon lär sig. Det har väl varit lite slöhet från vår sida och dessutom har hon alltid mest haft kardborreskor så behovet har liksom inte riktigt funnits där.
Min kille fick en klocka i förskoleklassen och lärde sig klockan hyfsat då. Nu är han 8-år men vill inte gärna använda den som den är till för. Gärna på armen men varför kolla på den???!!! Samma gäller knyta, han önskade sig ett par fotbollskor mest av allt och det skulle han få när han lärt sig. Det gick hyfsat snabbt då vi tränade runt låret (för att få rätt håll till skorna sedan) och långt snöre. Tja, knyta kan han men har gärna kardborre det går ju snabbare som han själv säger.
Runt 6-års åldern?
Tack för svaren!
Min dotter fyller sex snart och då kanske det börjar bli dax att träna lite då
dottern är 6, klockan fick hon förra året. Kan den, men gillar inte ha den runt armen, så skolklockan går lika bra.
Knyta är lite svårare, hon har viljan att lära sig, men jag är lite lat där och har inte tålamodet att förklara och hon har inte tålamodet att lyssna. Det kommer väl....
Omkring 6-årsåldern är nog ganska lagom att börja skulle jag tro. Det har jag gjort med mina större barn.
Min dotter har väl knutit sedan hon var kanske 6 år. Klockan är det lite sämre med, men vi tränar för fullt!
Hon är 7,5 år.
Min dotter lärde sig knyta rosett vid 5 års ålder. Klockan kunde hon bra vid 6,5 ca.
MIn son är 7 och kan både klockan och knuta -sisådär, Det tar tid alt blir lätt fel men det går tillslut. men vi har inte tränat annat än när det fallit på.
min son är 7 år o kan knyta rosett o kan klockan,har nyss lärt sej det sistnämnda