• Indya

tips och ideer inför en 30 årsfest!!!

Dagarna bara springer i väg och nu har jag äntligen tagit tag i att ordna min sambos 30 års fest (överraskningsfest- om jag lyckas hålla den hemlig)

Nu behöver jag lite tips och ideer av alla....

Har inte börjat nånstans... bara skrivit upp lite frågor till mig själv...
    typ: vart? när? hur? göra på dan? (tänkte låta några kompisar till honom röva bort honom och hitta på nåt) göra på kvällen?

Den stora dagen är i nov, så jag tänkte vara ute i god tid....

HJÄLP!!!

• Svar på tråden tips och ideer inför en 30 årsfest!!!
  • Piri

Hej!

Min sambo fyller 30 i april och jag har redan börjat spåna.. Är sjukt planerande och det kommer nog att bli en ganska stor fest eftersom han har stor familj. han har även egen firma så vi kommer nog att bjuda in en del kunder.

Vi kommer förmodligen att köra någon form av buffé med tema, typ italiensk, grekisk, eller medelhavet. kanske blir det ett regelrätt smörgåsbord. Vet inte... Jag ahr ju tid på mig!

Om ni blir många kanske det är bra att hyra lokal, om du absolut inte vill/kan ha det hemma. Tidpunkt... om du ska överraska honom är det väl bra att ha festen när han minst anar, typ ett tag innan själva födelsedagen eller lite efter. Det kanske går att göra en heldag av det. Typ picknickfrukost med vännerna ute (kan funka i november om det är fint väder), sen kanske nåt äventyr. BodaBorg kanske om ni har nåt i närheten, eller nån vinprovning om han gillar sånt. Ta hjälp av vänner, bekanta och familj så slipper du fixa allt själv. Dela ut uppgifter som de får ansvar för. Era mammor kanske kan få ansvar för kvällens evenemang och kompisarna för det om händer under dagen. Jag skulle vilja vara med och planera allt men sedan låta dem se till att allt flyter på. Förhoppningsvis känner alla att de är delaktiga och ni får en kalasbra dag!

Lycka till!
    Kram

• Helgona

Vi åkte gocart på dagen och hade fest på kvällen efter vi kom hem...Han visste om festen men inte gocarten så det blev jätteroligt!

Svar på tråden tips och ideer inför en 30 årsfest!!!