• Limas

V41, slempropp? Inga förvärkar...

Hej på er!

Väntar mitt andra barn och jag börjar bli riktigt less nu. Har bara gått över 2 dagar men känner mig så slut. Sover inte och har en son som vill leka och busa som vanligt. Trodde att det skulle gå fortare denna gång, vet inte varför, tänkte bara att nu väntar jag mitt andra barn och jag kommer nog inte att gå över.... så fel jag hade.

Hur som helst, det kom en liten slemklump imorse. Så blev det aldrig med sonen. Jag har inga förvärkar. Med Colin hade jag det i 3 dagar. Vad betyder en slempropp, utan blod när man är i vecka 41. Kan den återbildas nu eller tror ni att det kan vara på gång? Behöver bara lite peppning..

• Svar på tråden V41, slempropp? Inga förvärkar...
  • Majan78

Behöver tyvärr inte betyda att det är på gång just nu, men å andra sidan kan det hända när som helst. Väntar också andra barnet i v 41 och slemproppen har kommit nu två dagar i rad. När jag var hos bm i måndags var jag öppen 3-4 cm och har en del förvärkar. Men inte tusan verkar ungen vilja komma ut ändå! Tror inte att slemproppen återbildas, det är ju bara nån vecka kvar tills bebisen får lov att komma ut.

Men jag vet hur det känns, med en kropp som inte orkar och en son som vill leka som vanligt... puh

♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
  • Limas

Ja visst är det jobbigt. Om man bara visste att det tex inte var mer än 1 vecka bort, men det kan lika gärna vara 2 veckor, hemska tanke. Hur gammal är din son?

• Majan78
    Limas skrev 2009-09-02 10:12:16 följande:
    Ja visst är det jobbigt. Om man bara visste att det tex inte var mer än 1 vecka bort, men det kan lika gärna vara 2 veckor, hemska tanke. Hur gammal är din son?
    Han är 2,5 år. Nu är han på dagis 15 timmar i veckan så jag har passat på att vila mig en stund - enda överlevnadsstategin just nu.
    Bm lovade nästan att jag skulle ha fått inom en vecka, men när jag fick min son gick jag över tiden med 19 dagar så jag litar inte riktigt på henne. Mina barn verkar trivas rätt bra där inne...
    Det känns som om man bara fördriver tiden med att vänta...
    Vi får båda hålla tummarna att bebisarna kommer inom de närmaste dagarna!
    ♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
  • CamillaG78

Min slempropp började lossna v 41+1 sen kom det slem dagligen i en vecka. Jag hade inga onda förvärkar förrän v 42+1. Jag blev igångsatt dagen efter, v 42+2. Det var andra barnet och jag trodde att den skulle komma tidigare än dottern som är född v 41+0 men inte då Lycka till!

• Limas

Ja det verkar som om det kan ta tid. Det är visst många som går över med barn nr 2. Inget annat att göra än att vänta. Lycka till Majan78! Hoppas vi får våra barn snart!

Svar på tråden V41, slempropp? Inga förvärkar...