• Solen73

hur lång leveranstid på Ikea kök?

handlar det om en vecka, två eller månader? vi har ganska ont om tid ock kan inte vänta i två månader.

• Svar på tråden hur lång leveranstid på Ikea kök?
  • Sencha

Det beror helt på vad ni ska ha. En del kök kan ni hämta direkt på ta det själv-lagret. Behöver ni måttbeställda skivor är det 4-6 veckors väntetid.

0401 & 0807
  • lotta sve

Vi hämtade det samma dag som vi beställde, personalen skrev ut en plocklista efter våran ritning och sen åkte vi till lagret där de plockae ihop det direkt. iof beställde vi inte bänkskivor där så dom vet jag inte om man måste beställa i förväg. Vi är jättenöjda.

• Solen73
    Sencha skrev 2009-09-02 10:07:45 följande:
    Det beror helt på vad ni ska ha. En del kök kan ni hämta direkt på ta det själv-lagret. Behöver ni måttbeställda skivor är det 4-6 veckors väntetid.
    ok, vi hade tänkt oss Ädel. Måste man inte alltid måttbeställa??
  • llinaa

många kan man hämta direkt men skall vi ha speciella mått så är de ca 5 veckor

• Sencha
    Solen73 skrev 2009-09-02 10:10:04 följande:
    Jag tror det framgår på hemsidan eller i alla fall i kökskatalogen vilka luckor etc som är beställningsvaror.
    Angående skivor så nej, det finns färdiga längder som man kan kapa själv vid behov samt sätta på färdiga kantlister. Om man inte ska ha svängda hörn eller snedsågningar eller annat krångel
    0401 & 0807
  • llinaa
    Solen73 skrev 2009-09-02 10:10:04 följande:
    vissa finns i standard mått
  • Sol Angelica

Alla luckor finns i standardmått. SKa du däremot ha luckor som inte har standardmåtten, då dröjer det...

Men i Älmhult brukar det nästa alltid finnas ädel-luckor på fyndet.... Kanske där du bor oxå???

• Solen73

Sol Angelica skrev 2009-09-02 10:58:50 följande:

Alla luckor finns i standardmått. SKa du däremot ha luckor som inte har standardmåtten, då dröjer det... Men i Älmhult brukar det nästa alltid finnas ädel-luckor på fyndet.... Kanske där du bor oxå???
    vi vill gärna ha ett nytt kök
  • Sol Angelica

Ok... Grejorna på fyndet här brukar vara nya... Kanske inte där du bor?

• Dundermamman

De flesta skåp brukar finnas som lagervaror, men en del luckor är beställningsvara och en del luckor finns på lager!
    De luckor som är lagervara kan du få med dig hem direkt!

Ang. bänskivor så är det ca. 5 veckors leveranstid på de måttbeställda medans de man kapar själv finns som lagervara!

Nya kattungeplaner...jag vet vad jag vill...undra om katterna är med på det?
  • Linda365

Vi hade otur och fick vänta 11 veckor. Det var ädel vit ej måttbeställt.

• Solen73
    Linda365 skrev 2009-09-07 12:26:31 följande:
    oj!! det funkar ju inte riktigt!!
  • Dundermamman
    Linda365 skrev 2009-09-07 12:26:31 följande:
    Konstigt... Ädel vit är väl en av de luckor som man själv kan hämta på varuhusen?
    Nya kattungeplaner...jag vet vad jag vill...undra om katterna är med på det?
  • Linda365
    Dundermamman skrev 2009-09-07 14:04:51 följande:
    Konstigt... Ädel vit är väl en av de luckor som man själv kan hämta på varuhusen?
    Ja men just när vi skulle köpa så var det kökskanpanj och mycket var slut, även på centrallagret så det var bara till att vänta det, men sen fick vi det hemkört tillslut.
  • pappafredrik

Vi beställde kök för ett halvår sen, vi väntar fortfarande på luckorna och lådorna.
    Dom är snabba med första delleveransen, men sen sitter du och väntar och ditt kök förblir en arbetsplats. Med nya förseningsdatum från IKEA.
    Har du sedan anlitat någon att göra jobbet så blir det ännu värre.
    Avråder starkt att handla på IKEA.

Kräks

Svar på tråden hur lång leveranstid på Ikea kök?