• Callina

Någon som målat/sprayay köksluckor själv?

Jag har ekluckor idag och har fått ett pris på ca 5.000 för att få dom vitlackade. Men funderar på att spara pengar och måla/spraya dom själv. Tror dock att det är svårt att få snyggt. Och om man köper sprayburkar så kanske man kommer upp i samma summa ändå. Vi har 17 luckor som ska fixas.

Någon som fixat dom själv? Hur blev det?

• Svar på tråden Någon som målat/sprayay köksluckor själv?
  • Chick

Vi flyttade in i ett gammalt hus där luckorna va gröna, jag rollade dom allihop... Blev faktiskt väldigt bra!

• jakebana

Jag har målat mina och testat lite allt möjligt. Tyckte inte att de blev helt släta med någon av alla rollers som rekommenderades, långt ifrån spraymålning iaf. Blev alltid lite apelsinskalskaraktär på. Det jag gjorde till sist är att jag förtunnade färgen så att den flyter ut lättare och köpte en målardyna som man slätar ut färgen med efter rollningen för att få bort bubblor och apelsinskaltexturen (riktiga målare slätar ut med pensel men det är riktigt svårt för oss dödliga att få bra har jag förstått). Blev riktigt bra, ser helt släta ut och folk frågar ofta om de är sprutmålade. Dock kan man om man håller upp de parallellt mot infallande ljus ana lite ränder, men det ser nog bara jag som målat :)

Svar på tråden Någon som målat/sprayay köksluckor själv?