Jaha man går tydligen ner i vikt av chips och tårta
Det här är konstigt.
Jag håller på och försöker gå ner i vikt och jag tycker det går utomordentligt. Jag är medlem i Viktklubb.se och ibland byter jag ut vissa mål mot Modifast eller Herbalife. Har gått ner 11 kg men jag har en del kvar så heja heja på mig.
Hur som helst. Jag har en fundering. Vissa veckor är jag skitduktig, jag överskrider inte kalorigränsen med en enda kalori, jag äter inga kolhydrater eller skit och samtidigt rör jag på mig hyfsat mycket (dock ej gymmar eller så, utan det handlar om promenader). Jag tänker då när jag ställer mig på vågen att nu kommer den ju visa MASSOR neråt. Men så står den stilla eller till och med visar UPP??
Då blir min motivation lika med noll, jag surar och tänker vafan gör man en massa jobb för när man ändå inte går ner. Och så köper jag hem chips och struntar i att fylla i min dagbok, och bara tjurar. Sen när jag väger mig igen så tänker jag att nu har jag väl gått upp 15 kilo pga allt det här fusket. Det hände i dag tex. Jag har fuskat MASSOR senaste veckan, det har blivit choklad och allt möjligt, tårta pga födelsedag och sånt.
Men när jag vägde mig idag så hade jag GÅTT NER 1,6 KILO.
Vadan detta??? Är det inte meningen att man ska gå ner i vikt när man äter nyttigt och motionerar, och man ska gå upp i vikt om man ligger på soffan och käkar chips? Min kropp fattar nog inte det i så fall.
Tänker mig något med menscykel och hela det köret, men jag har inte fått tillbaka mensen ännu så det kan det ju inte vara.
Någon får gärna förklara för nu blir min motivation konstig igen.