• pönz

Jaha man går tydligen ner i vikt av chips och tårta

Det här är konstigt.
    Jag håller på och försöker gå ner i vikt och jag tycker det går utomordentligt. Jag är medlem i Viktklubb.se och ibland byter jag ut vissa mål mot Modifast eller Herbalife. Har gått ner 11 kg men jag har en del kvar så heja heja på mig.

Hur som helst. Jag har en fundering. Vissa veckor är jag skitduktig, jag överskrider inte kalorigränsen med en enda kalori, jag äter inga kolhydrater eller skit och samtidigt rör jag på mig hyfsat mycket (dock ej gymmar eller så, utan det handlar om promenader). Jag tänker då när jag ställer mig på vågen att nu kommer den ju visa MASSOR neråt. Men så står den stilla eller till och med visar UPP??

Då blir min motivation lika med noll, jag surar och tänker vafan gör man en massa jobb för när man ändå inte går ner. Och så köper jag hem chips och struntar i att fylla i min dagbok, och bara tjurar. Sen när jag väger mig igen så tänker jag att nu har jag väl gått upp 15 kilo pga allt det här fusket. Det hände i dag tex. Jag har fuskat MASSOR senaste veckan, det har blivit choklad och allt möjligt, tårta pga födelsedag och sånt.
    Men när jag vägde mig idag så hade jag GÅTT NER 1,6 KILO.

Vadan detta??? Är det inte meningen att man ska gå ner i vikt när man äter nyttigt och motionerar, och man ska gå upp i vikt om man ligger på soffan och käkar chips? Min kropp fattar nog inte det i så fall.

Tänker mig något med menscykel och hela det köret, men jag har inte fått tillbaka mensen ännu så det kan det ju inte vara.

Någon får gärna förklara för nu blir min motivation konstig igen.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • Svar på tråden Jaha man går tydligen ner i vikt av chips och tårta
  • JAG är BÄST

"Det hände i dag tex. Jag har fuskat MASSOR senaste veckan, det har blivit choklad och allt möjligt, tårta pga födelsedag och sånt.
    Men när jag vägde mig idag så hade jag GÅTT NER 1,6 KILO."

Kan kanske beror på chokladen att du gått ner i vikt(om du äter bra choklad vill säga inte Maraboue mjölkchokladen?) ?????

Rätt och bra choklad ökar ämnesomsättningen i kroppen,,visste du om att det finns bantningskurer på choklad?

• Blå Flygare

När man äter diet så tror kroppen att man svälter o håller kvar kalorierna extra hårt. Så det är inte fel att fuska ibland för att få igång förbränningen. Fett väger mindre än muskler. Och hur mycket vatten man har i kroppen spelar roll. Skippa vågen, ta fram måttbandet ist

• pönz
    Blå Flygare skrev 2009-09-02 13:13:40 följande:
    När man äter diet så tror kroppen att man svälter o håller kvar kalorierna extra hårt. Så det är inte fel att fuska ibland för att få igång förbränningen. Fett väger mindre än muskler. Och hur mycket vatten man har i kroppen spelar roll. Skippa vågen, ta fram måttbandet ist
    Jag mäter också, men det gör jag bara en gång i månaden och jag vill ju inte vänta så länge så då vill jag kolla på vågen också emellanåt

Jag tänkte också på det, att det kanske får fart på förbränningen... hehe vad bra, då är det tillåtet att äta choklad ibland då
  • pönz
    JAG är BÄST skrev 2009-09-02 11:47:18 följande:
    "Det hände i dag tex. Jag har fuskat MASSOR senaste veckan, det har blivit choklad och allt möjligt, tårta pga födelsedag och sånt. Men när jag vägde mig idag så hade jag GÅTT NER 1,6 KILO." Kan kanske beror på chokladen att du gått ner i vikt(om du äter bra choklad vill säga inte Maraboue mjölkchokladen?) ????? Rätt och bra choklad ökar ämnesomsättningen i kroppen,,visste du om att det finns bantningskurer på choklad?
    Fast jag äter INTE bra choklad, det är just Marabou jag äter. Så tyvärr tror jag inte den hjälper så mycket, är ju mest bara konstiga grejer i den.

Sen finns det väl bantningskurer på allt möjligt. Sparris, ägg, banan, det dröjer väl inte länge förrän någon kommer och säger att man kan banta med ostbågar.
  • fian82

Det står ganska bra om detta i en bok jag har läst..
    "Smala människors 7 hemligheter" =)
    Lycka till med din viktnedgång!

Svar på tråden Jaha man går tydligen ner i vikt av chips och tårta