• mammaf­lickan
    Äldre 2 Sep 11:42
    19778 visningar
    9 svar
    9
    19778

    Drömtydning nån?

    Va kan det betyda att drömma att man tappar naglarna, obehaglig dröm?

    O va betyder det om man ofta drömmer att man tvingas upp på onaturligt höga o smala broar, antingen köra bil på dem, eller reparera dem, riktigt jobbiga drömmar om broar?

  • Svar på tråden Drömtydning nån?
  • Stor mamma
    Äldre 2 Sep 12:17
    #1

    Drömmar om broar betyder lycka av något slag. Bron är ett säkert medel att ta sig över ett farligt ställe. Men drömmer du att bron störtar samman under dig, tyder det på att du oroar dig för något

  • mammaf­lickan
    Äldre 2 Sep 13:46
    #2

    Aha, tack. Mina drömbroar brukar vara smala o höga, över trädtopparna typ. Och jag måste över dem fast jag inte vågar egentligen, o hatar att vara på dem. Känns inte speciellt säkra men de rasar inte. Bara en gång har jag drömt om trasiga broar, över lilla Bält, o jag var tvungen att ut i stormen o laga dem med kättingar, hm.
    Drömmen om naglarna var min son som drömde inatt, han är 6 år. O kom o la sig hos mig imorse alldeles skärrad o pratade om naglarna, o va så rädd att han inte vågade somna om, o ville att jag skulle hålla mina händer om hans fingertoppar så att naglarna inte skulle ramla av. Stackarn.

  • deärja­gdinpa­pa
    Äldre 2 Sep 21:12
    #3

    Hej, att drömma att man tappar naglar, hår eller tänder kan vara att förändring sker. Det är en positiv sak som håller på att hända. Metaforen för det kan va att man drömmer att nånting självklart ändras eller att man förlorar nått gammalt. Vilket kan upplevas som obehaglig och läskigt.

  • mammaf­lickan
    Äldre 3 Sep 07:55
    #4
    deärjagdinpapa skrev 2009-09-02 21:12:00 följande:
    Hej, att drömma att man tappar naglar, hår eller tänder kan vara att förändring sker. Det är en positiv sak som håller på att hända. Metaforen för det kan va att man drömmer att nånting självklart ändras eller att man förlorar nått gammalt. Vilket kan upplevas som obehaglig och läskigt.
    Mm, det känns bra, tack. Det har väl o göra med att han börjat skolan nyss då. Bra, det var en slags komma tillro dröm då, med att ha lämnat småbarnstiden bakom sig kanske. Och börjat skolpojkseran.
  • Äldre 5 Sep 13:38
    #5

    Det här med broarna tänker jag mig att du har problem med att nå fram till någon eller din egen person, egna funderingar. Bron symboliserar "väg över ett hinder".
    Naglarna är svårare. Vad symboliserar naglar för dig? Man brukar använda talesättet att man "naglar sig fast i något". Du kanske har släppt något du fixerat dig vid förut?
    Har gått i drömtydnings-terapi. : )

  • mammaf­lickan
    Äldre 5 Sep 15:51
    #6
    Dejsi skrev 2009-09-05 13:38:30 följande:
    Det här med broarna tänker jag mig att du har problem med att nå fram till någon eller din egen person, egna funderingar. Bron symboliserar "väg över ett hinder".Naglarna är svårare. Vad symboliserar naglar för dig? Man brukar använda talesättet att man "naglar sig fast i något". Du kanske har släppt något du fixerat dig vid förut?Har gått i drömtydnings-terapi. : )
    Ja, jag vet inte. De kommer o går, de där drömmarna, o alltid är det så himla obehagligt att just jag ska va tvungen o upp på dem. I verkligheten har jag också riktig broskräck, iaf när det gäller bilbroar.
    Naglarna var det min lille son som drömde, han är 6 år o har nyss börjat skolan. Jag kan tänka mig som du säjer att det var nåt han släppte taget om, nåt i hans mognad kanske.
    Det är intressant att höra andras tankar om ens drömmar tycker jag. Hjälper en att tyda lite bättre själv också.
  • Äldre 8 Sep 13:48
    #7

    Får jag slänga in en fråga här utan risk att ta från TS sin tråd:
    -Drömmer upprepade gånger i nåt års tid om olika tsunami-liknande situationer.
    Aldrig samma scenario, utan det ter sig olika, men det är ändå överhängande att jag ser enorma stora flodvågor komma över mig, jag klamrar mig fast i vad som finns, jag får väja för stora bilar o dyl som kommer i luften typ.
    Fruktansvärt skrämmande!
    Har inte själv varit utsatt för tsunami i verkliga livet!!!!!!

  • Botvid
    Mon 5 Aug 2019 14:49
    #8

    Jag har i tre nätter nu drömt om att jag visat stjärten för Jamie Oliver. Är det någon som vet vad detta kan betyda?


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Botvid
    Thu 15 Aug 2019 21:53
    #9

    Nu har jag drömt tre nätter i rad att jag visat stjärten för Martin Björk i Trivago-reklamen. Vadan detta stjärtvisande?


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
Svar på tråden Drömtydning nån?