• lillmalte3

v35 och magen har sjunkit. nära eller?

Var hos MVC idag och min mage har sjunkit ner nu. Känns tidigt men jag vet inte. Har två barn sedan innan och de kom i v 38 men jag kan inte komma ihåg att magen sjönk så tidigt som i v35.
    Kan det vara så att det snart är dax?
    Har mycket sammandragningar mm och jag känner hur det trycker på neråt hela tiden men det känns ju lite tidigt.

• Svar på tråden v35 och magen har sjunkit. nära eller?
  • nicely

Är inne i vecka 35 och min mage har sjunkit lite. Vet ej om det betyder att det är dags ännu. Tryck neråt har jag oxå.

• lillmalte3

nä jag vet inte heller men nu har jag en glipa på ca 15cm mellan magen och brösten och det känns mycket.

• Natali3

Åh jag som trodde att jag inbillade mig.. Märkt att magen sjunkt neråt och sammandragningarna är tätare och gör mer ont än förut. Inte bara det, bebisen trycker mer ner.

Är i v.34

• Jojjo

Min magen sjönk i v 35 med förra och han är född i v 36....Min mage har redan börjat dra sig neråt och är bara i v 32, har mkt sd och är sjukskriven men hoppas på att lillasyster har tänkt att stanna 1 månad till. Att få barn i v36 var inga bekymmer så oroa er inte om det drar igång. Min kille vägde hela 3190 g, behövde inte sola eller nåt och efter två dygn var vi hemma=)

• Linnselusan

Min mage har oxå börjat dra sig neråt..Sen har jag så himla mkt sammandragningar. Ont gör det oxå ibland. Mensvärk & så...
    Så när man går så känns det som allt är på väg ut.
    Prata m min BM idag, hon sa att 1 ½ vecka till sen är det fritt fram...Jag hoppas i alla fall att det kommer lite tidigare än beräknat, för detta orkar jag inte med..Är i v 34...

• fru smurf

Min mage sjönk i v 32. Men prinsen bestämde sig för att komma ut först i v. 41+0.
    Hade mkt SD och tryck, så jag var helt inställd på att han skulle komma för tidigt. Men icke sa nicke...
    Lycka till allihop!

• Linnselusan

fru smurf skrev 2009-09-02 15:00:59 följande:

Min mage sjönk i v 32. Men prinsen bestämde sig för att komma ut först i v. 41+0.Hade mkt SD och tryck, så jag var helt inställd på att han skulle komma för tidigt. Men icke sa nicke... Lycka till allihop!
    Usch...Det är ju det man fasar för=)..
  • lillmalte3

kollade lite på nätet och där står det att det brukar ta ca två veckor efter att magen sjunkit till det är dax. Men det lär väl inte stämma:( Vill iaf vara klar nu. Har haft ont och en massa sammandragningar från v 30.

• Teresias

Jag tror inte att en sjunkande mage är ett tecken på att bebis är på väg snart. Såklart kommer ju liten ut snart men tror inte att det är ett tecken på att det t.ex. hä'nder närmaste två veckorna. Utan jag tror att det är väldigt individuellt. För vissa fixerar sig barnet tidigt medan det ändå kan dröja åtskilliga veckor innan bebis föds och för andra går det snabbare. Men har inga vetenskapliga belägg utan är bara vad jag tror :).

Svar på tråden v35 och magen har sjunkit. nära eller?