• Pernilla3

Flytta kök?

Hej!

Funderar på att göra om ett kök. En vägg ska slås ner och flytta köket ca 1,20 m bakåt. Just den väggen som ska flyttas så sitter spis och fläkt och vatten. Så det behöver ju dras om och flyttas.

Någon som vet ungefär vad en sådan sak kan gå på? Prismässigt. Förstår att det inte går att vara exakt..men vore kul att få ett litet hum iaf.

• Svar på tråden Flytta kök?
  • Pernilla3

Puff

Ingen som vet? Ingen som flyttat/gjort om sitt kök?

• Åsa Lund

omöjligt att svara på med så lite info. Vad är det för golv t ex? Betong att bila i eller trä att såga i?

• Pernilla3

betongplatta är det iaf. Är ju inte så kunnig i området. Mekanisk fläktsystem som går ihop med tvätt och badrum.

• Maria1984

som att svara på frågan hur "lång är ett snöre?" Som Åsa var inne på. Vart kommer vattnet ifrån, betongplattan eller från väggen? Ska det fällas in eller kan ni bygga in det i skåp?
    När du undrar om priset menar du då för att ta ner väggen och dra om rören eller även vad det kostar att sätta upp en ny vägg?

Ta ned en vägg = Gratis om ni äger en kofot och en slägga!
    Dra om vattenrör är inte så dyrt.
    Sitter golvbrunnen för avloppet i plattan så måste ni bila upp och dra om det!

• Åsa Lund

Ta dit en byggare eller snickare som möjligen kan gissa vad det går på i tid att göra jobbet och vad det skulle kosta. Sen kan ni studera kök på IKEA.se och så lägg på en peng (kanske 25.000) för oförutsett, rörjobb, el och annat. Där har du budgeten...

• Pernilla3

Avloppet sitter i betongplattan. Vad innebär det då att bila upp och dra om? Är det ett omfattande svårt arbete? Ja jag undrar ju inte över priset på själva köksinredningen, utan för det andra arbetet som dra rör, flytta avloppet(golvbrunnen) och flytta fläkten. Om det är möjligt eller om det finns risk att det blir en alltför dyr historia. Vad man ska tänka på i projekt som detta. Tips och råd helt enkelt. Och gärna då vad det kan tänkas kosta för ett sådant arbete 1000-tals kronor, tiotusentals eller kanske 100 000-tals kronor. Ett en offert på vad vårt kommer kosta för det kan man ju inte säga direkt och det fattar ju jag med.

ja ursäkta mina frågor, men jag vet inget om sådant här och skulle gärna vlija veta.

• Åsa Lund

Beror helt på faktorer som man kan se på plats. Gör som jag skrev i förra inlägget och lägg på en peng för det som inte är snickares jobb (el, rör, vent och målning).

Svar på tråden Flytta kök?