• ingae

Resa med RyanAir

Hejsan

Är det någon som vet vad som gäller för att ta med barnvagn med resa med RyanAir? Jag hittar ingen information om detta någonstans på hemsidan (däremot finns FAQ-fråga om man får ta med fallskärm eller självuppblåsande flytväst ). Vi ska åka till Italien och har bara bokat med handbagage.

Vet någon även vad som gäller för att ta med sig sprutor? Jag är under ivf-behandling och jag kommer att befinna mig i "sprutfasen" under resan - har ingen smidig självblandande spruta utan måste mecka med att blanda själv.

Hjälp!

• Svar på tråden Resa med RyanAir
  • Petra 1972

"För att se till att familjer reser till bästa pris och får bästa möjliga service har vi infört vissa tjänster som gör det enklare att resa som familj:

Prioriterad ombordstigning kan köpas online
    Sittvagnar transporteras gratis och kan användas fram till planets ingång (förutsatt att detta är möjligt enligt lokala förhållanden). Efter landning kommer din sittvagn att ställas fram vid flygplanstrappan.
    Säkerhetsbälten för spädbarn finns på alla Ryanair-plan och kabinpersonalen kan hjälpa dig om så behövs för att se till att bältet används på rätt sätt.
    Skötbord för blöjbyte finns ombord."

Saxat från Ryan airs hemsida. Bra att veta!

• ingae

Fint, jag hittade bara informationen om spädbarn, men detta är en tvååring jag ska åka med. Petra, har du länken på ditt sax?

Någon som har information om sprutor på flyg?

• ingae

Oj, nu såg jag att texten kom från samma sida som jag kikat på, men inte scrollat tillräckligt långt ner! Hoppas nu bara att våran bugaboo räknas som sittvagn Tack för hjälpen, nu återstår bara frågan om sprutorna...

• CarrieDee

du kan be din läkare att skriva ut ett intyg på att det är av medicinskt själ du har sprutor med dig. Jag reser ofta med insulinsprutor och har aldrig behövs visa mitt intyg inte ens i USA men vågar inte resa utan det.

• kokulan

Jag är ganska säker på att du inte får ta med sprutor i handbagage. Bättre då att betala för en incheckad väska.

• Pshevil

Jag flög till England med Ryanair under min "sprutfas" med IVF. Jag hade med mig ett intyg från min läkare på engelska och det var inga problem att ha sprutorna och medicinen i handbagaget (dock hade jag färdigblandade ampuller), jag visade lappen vid säkerhetskontrollen.
    Jag hade en liten kylväska med kylklampar i som jag lade i handbagaget.

Svar på tråden Resa med RyanAir