• ladysoul77

Känner man fosterrörelser tidigare om det är tvillingar?

Jag är lite konfunderad här.. Jag är i v.14 med mitt andra barn. Jag känner TYDLIGA rörelser i magen. Är helt säker på att det inte är gaser. Grejen är den att jag känner det ofta och länge också, inte bara en "fisk-snärt" då och då. Dessutom ser jag ut att vara i 5 månaden ungefär. Jag är nojjig att det kan vara två därinne. Alt. att jag är längre gången utan att veta om det.

Men detta med rörelserna i magen förbryllar mig.. Någon som vet?

• Svar på tråden Känner man fosterrörelser tidigare om det är tvillingar?
  • Lekia

Jag gjorde de. Kände redan i v 14+
    Med mina andra två barn fick jag vänta till v 17-18

• Mållan 1

Man behöver inte känna rörelser tidigare bara för att det är tvillingar...
    Det gjorde inte jag iaf.

Jag tro att det är dina tarmar... jag hade mycket "dunkande" i magen, tidigt i graviditeten... men som senare försvann... sen var det lugnt länge innan barnen började att knövla å sparka.

men det är bara va jag tro.

~*~ Två Små Smurfar Till Jul ~*~
  • jelena2

Jag kände av mina tvillingar i v.21 först, så det tog en evig tid.
    Det var mina första barn.

• ortwins

Njae, det kan jag inte påstå. Varit gravid tre ggr med enlingar och tycker inte att det är ngn skillnad.

• Äni76

Jag är i v 13 och häromdagen så frågade en man mig på bussen om jag ville sitta ner... Folk tror att jag är i månad 5 eller så... Fosterrörelser vet jag inget om men vet att jag är stor för min graviditetslängd. Vilket känns ganska roligt ändå :)

• Andrundrun

Jag kände rörelser mycker tidigare med tjejerna än med sonen. Från v 15 började jag känna sparkar. Då började även magen växa.

• kaksmulan

Med Felixen (nr 1) kände jag sparkar först efter v 22 typ. Med Ellendellen så kände jag första rörelserna i v 15 men ordentligt först v 17. Den här gången med tvillingarna har jag klart och tydligt känt sprattel och rörelser sen v 12!!!

Jag vet inte om det är just för att det är tredje gången jag är gravid eller omdet är för att jag väntar tvillingar som jag kände det hela så tidigt.

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
Svar på tråden Känner man fosterrörelser tidigare om det är tvillingar?