• Tove

Kall korv

Hej hopp!
    En av mina stora (och konstiga!!!!) passioner här i livet är kall grillkorv!
    Alltså "rå" kall grillkorv. Gillar inte varken grillad eller kokt så värst mycket, men helt naturell så är det kalas!
    Menar förstås då korv som typ lithells Hots och typ "hot Dogs"
    Är det nån som "lider" av samma symtom, eller nån som vet om det är Ok att äta??

Tacksam för svar!
    Kram Tove

• Svar på tråden Kall korv
  • Full av förhoppning

det är INTE ok att äta!
    Det är min stora passion också och jag har varit sugen på det hela graviditeten... tog upp det med barnmorskan som sade att jag inte fick äta det.... att jag fick isåfall laga till och låta kallna.... problemet är att jag spyr av korvlukten när den är tillagad.....
    Du får laga till den eller be någon annan.
    Lycka till!

• Tove

Hej!
    Är det sant? Och i mitt kök ligger ett paket korv och bara väntar på att bli öppnat? Det verkar som samtliga mina STORA passioner är föbjuden frukt: Varken Gravad Lax (är besatt av..) dessertostar eller rödvin är tillåtet att äta... Gråster snart...

Ok, men kall tilllagad korv är INTE alls samma sak....

• bamsemums

Då är det helt säkert lika illa med kalla köttbullar (Mamma Scans direkt ur förpackningen)?????
    Jag köpte storpack en dag och smaskade hej vilt in på kalla köttbullar med rödbetssallad.... Hur illa är det??????

• Full av förhoppning

Köttbullarna måste ju vara förstekta... annars hade det ju varit rå köttfärs i dem.... ska kolla upp det för säkerhets skull
    Men korven är ju rå massa som stoppas i ett skinn bara....
    Återkommer
    Ta det lugnt tjejer...

Mina cravings som jag inte får äta/dricka
    Rödvin
    Mögelost
    Rå korv
    Mozarella kall otillagad
    ÖL!!!!! Har dock hittat klart godkänd Jever Fun alkoholfri på systembolaget
    Baileys ååååååååh en kall baileys med is i när man tar ett varmt bad....

kram

• Satana

Jag äter ej kött så jag är glad:)
    Jag är vegeterian.
    Det är ej något jag lider av.:) Jag bara HATAR kött det är ej gott enligt mig och mina åsikter.
    Ni andra får tycka som ni vill alla har vi en varsin vilja här i livet.
    Mvh:Anne

• Skruttet

Nämen, det kan ju ändå inte stämma att det skulle vara en rå massa som är i falukorv och Hot dogs?? Den är väl ändå förkokt på något vis...det har jag fått för mig iaf...De flesta äter ju ostekt falukorv som pålägg på smörgås tex - det skulle väl inte så många göra om den var rå...??

*Konfunderad*

• Full av förhoppning

Skruttet:
    Så resonerade jag också... jag hade alltid rå falukorv med lite lättmajonnäs och gurka på mackan tidigare så jag sade samma sak till barnmorskan... men hon hävdade bestämt att det var rå massa som var finmald.... snyft... jag som älskar rå korv

• Fiffie

Jag skulle då lite finurligt vilja påstå att korven är rökt eller något liknande innan för kan aldrig tänka mej att man bara står å tuggar på massa råa grejer när man tuggar kall korv...

Svar på tråden Kall korv