Min son var likadan. Vi byggde en klättervägg på altanen. När vintern kom kröp ungen ut genom kattluckan i bara blöjan för att klättra. Vi var tvugna att ta in klätterväggen inomhus och ställa den mot väggen i vardagsrummet......Inte snyggt, men ungen fick utlopp för sitt behov. Vi har också haft en taklist på golvet som han kunde balansera på, och tjockmattor att slå kullerbyttor på. Förra vintern byggde min man en barr (fast med bara en stång, ungefär en sådan som finns på lekplatserna), och runt den har sonen slagit 100 volter om dagen....Han hänger i knäveck, i ett ben, i en arm, hittar på den ena cirkuskonsten efter den andra....
Den har verkligen varit värd sin vikt i guld! Vi har också en "svävare" från IKEA, det är en slags gunga som går att göra konster med.
Du kan också köpa eller göra balansstenar av olika svårighetsgrad, och balansbrädor. Pröva också musik, och visa filmer på olika danser, speciellt balett och sådana danser som kräver bra balans och motorik, det ger rätt utmaning. Min som ser rörelserna på TV, sen går han till köket och gör dem korrekt. Allt detta jag beskrev har han hållit på med sedan han var två år. Nu är han 4 och har äntligen fått börja på redskapsgymnastik (fast gör fortfarande allt det andra hemma).