Ni med endometrios som lyckats med IVF
Hej!
Efter 1 års försök att bli gravida genomgick jag och sambon en helt normal utredning och konstaterades vara "oförklarligt barnlösa". Fick därefter vänta tills vi försökt i sammanlagt 2 år, reglerna här i Skåne eftersom vi på pappret är friska och har goda chanser att lyckas ändå!
OK, igår var på på första besöket på IVF-kliniken, äntligen dags!!! Han tittade med VUL och undrade nästan direkt om jag hade väldigt ont vid mens? Joooo...sista halvåret har det varit värre och värre men inte innan.
Jag har tydligen endometrios och det kan förklara varför vi inte lyckats på egen hand sa läkaren. Det förklarar ju oxå mina svåra smärtor vid mens de senaste månaderna. Vet mycket väl vad endometrios är men trodde inte att jag hade det, den svåra mensvärken är så pass "ny" att jag fortfarande trott att det bara skulle gå över!
Nu ska jag nedregeleras extra länge inför IVF, minst 7 veckor, sprutor Enanton Depot var 3:e vecka. Sen nytt VUL och har endon krympt tillräckligt börjar stimuleringen och sen äggplock osv.
NU behöver jag era historier kära medsystrar, helst de med lyckligt slut De andra mer pessimistiska har jag redan så mycket av i huvudet
Har ni endometrios och har ändå lyckats få barn? Behövde ni IVF, lång nedreglering eller operation för att lyckas?
Hur "svår" endo har ni?
SNÄLLA dela med er, har genomsökt Familjeliv men inte hittat en tråd för de som lyckats!
Frågar både i IVF- forumet och Endo- forumet i hopp om svar!