Du med bara en hand/arm, får jag fråga...?
Hoppas detta inte är ett för känsligt, jag menar inget illa alls.
Jag har en obotlig nervskada i min vänster hand och dessutom är jag arbetslös, utstämplad. Jag måste försöka få tag ett jobb eller iaf en praktik där jag kan arbeta med bara en hand. Jag har ju min hand men så fort jag använder den domnar den bort och jag får värk i den. Jag ska inte använda den alls. Jag har accepterat min skada och försöker leva därefter men just det här med att inte hitta något jobb som funkar för mig känns väldigt svårt.
Jag får i praktiken vilken praktik jag vill av AF Rehab om det kan vara något som skulle kunna ge mig ett jobb eller iaf ledtråd om vad jag ska kunna jobba med. Jag har haft en praktikplats ett kort tag i en butik men det avbröts för det var lite stiltje i butiken.
MEN jag har ingen aning om vad jag ska syssla med, det jag har jobbat tidigare med är mest inom industri, städ och lite restaurang. Men inget av det här går mer för handens skull. (Det var för övrigt där jag fick den här skadan.)
Anledningen till att jag frågar är att jag vill försöka hitta andra vägar för att hitta någon lösning på mitt problem.
Vad jobbar du med som bara har en hand/arm?
Hur gör du om du måste lyfta stort/tungt?
Är det ett stort hinder för dig att bara ha en hand?
Får du ont/besvär av att använda bara ena sidan av kroppen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 13:34
Har kontakt med, allt vad det innebär, med AF-rehab.