• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Bästa vantarna till 1,5-åring?

Jag skulle vilja ha tips på bra vantar till min 1,5 åring. Både höst- och vintervantar. Hon är ganska varm av sig så de ska helst andas.

Jag har fått tipset om ofodrade galonvantar - men var hittar jag sådana?

• Svar på tråden Bästa vantarna till 1,5-åring?
  • Skrållan71

Jag har köpt PoPs vintervantar till min son som är 1½ år.Dem är höga så man tar dem utanpå overallen/jackan och dem stannar kvar.Dem är vattentäta,andas. Finns likadana utan foder som dem kan ha i höst. Det är mitt tips : )

Tack! Ska titta där.

• blå fisk

Vi hade Hestras tumhandskar som vintervantar till vår dotter förra vintern och de var verkligen superbra. De är en kortare modell som man sätter under mudden/resåren på overallen. De har en dragkedja som gör att det är lätt att få ner barnets hand. På dotterns förskola sa de att Hestras vantar är bäst enligt deras erfaenhet och att modeller som man trär över overallen gärna kasar ner. Vi hade först en sån modell som man trär över overallen, men gillade inte det alls, de kasade ner och fingrarna hamnade långt upp i vanten.

• strojes

Vi kör med lång model och sätter de under overallen. Hestras har vi köpt till dottern. Hon är kall av sig så det är modellen med ullfoder vi har köpt.

• Skrållan71

blå fisk skrev 2009-09-02 22:32:17 följande:

Vi hade Hestras tumhandskar som vintervantar till vår dotter förra vintern och de var verkligen superbra. De är en kortare modell som man sätter under mudden/resåren på overallen. De har en dragkedja som gör att det är lätt att få ner barnets hand. På dotterns förskola sa de att Hestras vantar är bäst enligt deras erfaenhet och att modeller som man trär över overallen gärna kasar ner. Vi hade först en sån modell som man trär över overallen, men gillade inte det alls, de kasade ner och fingrarna hamnade långt upp i vanten.
    Ja fast det beror på vilket märke det är,jobbar på fsk och vet att vissa av dem höga vantarna kasar och det är nästan omöjligt att få i den lilla handen. Hade Hestra förra vintern till sonen och vet att dem är bra och varma(har själv haft dem) men han frös jätte mycket i dem så jag fick ha extra vantar i.
    Men vantar till små barn är svårt! Finns nog inga riktigt bra egentligen : )
  • blå fisk
    Skrållan71 skrev 2009-09-02 22:36:46 följande:
    blå fisk skrev 2009-09-02 22:32:17 följande:
    Ja fast det beror på vilket märke det är,jobbar på fsk och vet att vissa av dem höga vantarna kasar och det är nästan omöjligt att få i den lilla handen. Hade Hestra förra vintern till sonen och vet att dem är bra och varma(har själv haft dem) men han frös jätte mycket i dem så jag fick ha extra vantar i. Men vantar till små barn är svårt! Finns nog inga riktigt bra egentligen : )
    Nej, det är väldigt svårt med vantar till småbarn, tyvärr är de flesta väldigt stora i den minsta modellen. Där tyckte jag Hestra var väldigt bra, för de var verkligen lagom stora. P.o.P har vi inte provat, men våra kompisar var missnöjda med sina vet jag. Men P.o.P har ju flera olika modeller, så det varierar säkert.
  • Skrållan71

blå fisk skrev 2009-09-02 22:39:49 följande:

Nej, det är väldigt svårt med vantar till småbarn, tyvärr är de flesta väldigt stora i den minsta modellen. Där tyckte jag Hestra var väldigt bra, för de var verkligen lagom stora. P.o.P har vi inte provat, men våra kompisar var missnöjda med sina vet jag. Men P.o.P har ju flera olika modeller, så det varierar säkert.
    Ja det va dem,har sparat hans hestra från förra året utifall att dem skulle passa.Dem va lätta att ta på lilla handen med dragkedjan. Men har flera olika vantar redan inför vintern så ngn måste ju va bra : ).....men han kommer säkert att ta av dem ändå haha

Tack för tips! Var hittar jag Hestras vantar?

• Cocarola

Har man en vantvägrare så kan jag rekommendera PoPs stickade lilla tumvante i ull. Med den får man bättre grepp än med tjocka vadderade vantar = mindre risk att vanten tas av, och ull värmer även när det är blött.

• maadicken

stadium har väldigt bra vantar med långt skaft och dragkedja ända ner på tummen. dom satt där dom skulle och händerna var varma på min , förra vintern, 1½ åring.
    har inte kollat iår, men förra året fanns dom i turkos, svart och röd. kostar dessutom bara 79 kr!

innan det blev dags för vintervantar så hade han polarns vindfleece vantar. oxå jättebra vantar som satt på plats och dessutom inte blev blöta direkt om det var blött ute. men när dom väl blev blöta ordentligt å blev dom tuuunga

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ari Gold

Jag har köpt Didriksons tumvante till min 2-åring. Den är vattentät och andas, har högt skaft ochh mjukt pälsigt foder och har dragkedja på sidan ända ner till tummen.

Har inte testat än men verkar bra. Kostade 150 kr.

• strojes
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-09-02 22:52:37 följande:
    Tack för tips! Var hittar jag Hestras vantar?
    jag har köpt dem på inter sport
  • Dr Mupp

Till hösten tunna ullvantar med ofodrad galonvante.

Ullvantar finns bla på pop, minimundus och ruskovilla. Ofodrade galonvantar finns hos bla pop och kappahl.

Till vintern är hestra babyszip överlägsna.

Svar på tråden Bästa vantarna till 1,5-åring?